Onsdag 2. november kl 21:00
Skare - Singelslipp
cc: 150,-

Denne onsdagen slipper det Oslobaserte bandet Skare sin andre singel, “Kom Hjem”. Begivenheten feires med slippfest her på Buckleys.
Da Karianne Sissener Amundsen og Kjell Inge Kamsvåg møttes for første gang for litt over to år siden, var det ingen av dem som visste at det skulle bli startskuddet for et så produktivt og spennende samarbeid. Låtene kom på løpende bånd, og da Marte Røyeng, Tone Jordal Tollaas og Rolf Mørck ble med på laget, innså de raskt at de satt på noe helt spesielt.
Bandets første singel, “Stillhet”, kom i desember 2015 og ble plukket opp av både NRK Møre og Romsdal og Jukebox på NRK P1+. I løpet av det siste året har Skare spilt på mange små og store scener i Norge.
Sommeren 2015 spilte de på ØyLarm-festivalen i Kragerøskjærgården, og vestlandsturneen påfølgende høst endte med taktfast klapping og allsang i et stappfullt Dødeladen i Kristiansund. De har fylt sjappa vår to ganger, spilt under Holmenkollen Skifest 2016 og dro i sommer ut på en Østlandsturné hvor de blant annet fikk æren av å spille på Langesund Bluegrassfestival.
Skare har utviklet seg til å bli et samspilt og mangefasettert band. Selv om besetningen tilsier at de spiller bluegrass, liker ikke bandet å begrense seg, og deres sound ligger tettere opp imot visepop-sjangeren enn noe annet. Flere av bandets medlemmer er multi-instrumentalister, og musikkens stemning kan derfor veksle mye fra låt til låt. I det ene øyeblikket får vi servert atmosfæriske viser med klokkespill og sart trompet, og i det neste slår de til med sprudlende bluegrass med banjo og fele. Sammen med de intrikate vokalarrangementene skaper dette et variert og spennende lydbilde.
Karianne Sissener Amundsen, vokal/kontrabass
Kjell Inge Kamsvåg, gitar/vokal
Marte Røyeng, banjo/mandolin/vokal
Tone Jordal Tollaas, fele/vokal
Rolf Kristoffer Mørck, perkusjon/ukulele/trompet/vokal
Da Karianne Sissener Amundsen og Kjell Inge Kamsvåg møttes for første gang for litt over to år siden, var det ingen av dem som visste at det skulle bli startskuddet for et så produktivt og spennende samarbeid. Låtene kom på løpende bånd, og da Marte Røyeng, Tone Jordal Tollaas og Rolf Mørck ble med på laget, innså de raskt at de satt på noe helt spesielt.
Bandets første singel, “Stillhet”, kom i desember 2015 og ble plukket opp av både NRK Møre og Romsdal og Jukebox på NRK P1+. I løpet av det siste året har Skare spilt på mange små og store scener i Norge.
Sommeren 2015 spilte de på ØyLarm-festivalen i Kragerøskjærgården, og vestlandsturneen påfølgende høst endte med taktfast klapping og allsang i et stappfullt Dødeladen i Kristiansund. De har fylt sjappa vår to ganger, spilt under Holmenkollen Skifest 2016 og dro i sommer ut på en Østlandsturné hvor de blant annet fikk æren av å spille på Langesund Bluegrassfestival.
Skare har utviklet seg til å bli et samspilt og mangefasettert band. Selv om besetningen tilsier at de spiller bluegrass, liker ikke bandet å begrense seg, og deres sound ligger tettere opp imot visepop-sjangeren enn noe annet. Flere av bandets medlemmer er multi-instrumentalister, og musikkens stemning kan derfor veksle mye fra låt til låt. I det ene øyeblikket får vi servert atmosfæriske viser med klokkespill og sart trompet, og i det neste slår de til med sprudlende bluegrass med banjo og fele. Sammen med de intrikate vokalarrangementene skaper dette et variert og spennende lydbilde.
Karianne Sissener Amundsen, vokal/kontrabass
Kjell Inge Kamsvåg, gitar/vokal
Marte Røyeng, banjo/mandolin/vokal
Tone Jordal Tollaas, fele/vokal
Rolf Kristoffer Mørck, perkusjon/ukulele/trompet/vokal
Torsdag 3. november kl 21:00
Michael Aadal Group
cc: 150,-

Michael Aadal Group er en instrumentalsekstett, etablert i Kristiansand i 2007. Musikken deres er en spennende blanding av jazz, roots, americana og rock.
Komponist og bandleder Michael Aadal er en smakfull gitarist og leken musiker som blander flere stilarter. Oppvokst på Evje i Aust Agder med rock, pop og country, fikk han sitt første møte med jazzen etter at han flyttet hjemmefra og inn til hovedstaden. Han har dessuten en mastergrad i rytmisk musikk med gitar som hovedinstrument fra Universitetet i Agder.
Gruppens debutplate “Desertion” kom ut på Ponca Jazz Records i 2009 og høstet mange fine omtaler i jazzpressen. Deres tredje og helt ferske album,“Pomona”, ble sluppet 16. september og har allerede rukket å få flere glimrende anmeldelser.
“Pomona” er bandets andre utgivelse på Losen Records, og etter samme oppskrift som på forgjengeren, “Abigail” (2013), fortsetter Aadal å utforske musikalske røtter og influenser. Påvirkning fra Bill Frisell og Mark Knopfler er åpenbar, og med kombinasjonen av steelgitar, saksofon og Fendergitarer (Pomona Avenue var nemlig den opprinnelige adressen til Leo Fenders gitarfabrikk i Fullerton i California), skapes en slags nordisk americana.
“…Aadal draws on many sources, including jazz, country and blues and with his group, he creates atmospheric and emotional instrumental music where Anders Hofstad Sørås' sweeping steel guitar helps to give the music its distinctive identity. Pomona is filled with melodic stories that have a cinematic twist and Aadal has carved his own niche with this album and Abigail.” – Jakob Baekgaard, All About Jazz
Michael Aadal, gitar
André Kassen, tenorsaksofon
Ole-Bjørn Talstad, tangenter
Anders Hofstad Sørås, pedalsteelgitar
Audun Ramo, bass
Gunnar Sæter, trommer
Komponist og bandleder Michael Aadal er en smakfull gitarist og leken musiker som blander flere stilarter. Oppvokst på Evje i Aust Agder med rock, pop og country, fikk han sitt første møte med jazzen etter at han flyttet hjemmefra og inn til hovedstaden. Han har dessuten en mastergrad i rytmisk musikk med gitar som hovedinstrument fra Universitetet i Agder.
Gruppens debutplate “Desertion” kom ut på Ponca Jazz Records i 2009 og høstet mange fine omtaler i jazzpressen. Deres tredje og helt ferske album,“Pomona”, ble sluppet 16. september og har allerede rukket å få flere glimrende anmeldelser.
“Pomona” er bandets andre utgivelse på Losen Records, og etter samme oppskrift som på forgjengeren, “Abigail” (2013), fortsetter Aadal å utforske musikalske røtter og influenser. Påvirkning fra Bill Frisell og Mark Knopfler er åpenbar, og med kombinasjonen av steelgitar, saksofon og Fendergitarer (Pomona Avenue var nemlig den opprinnelige adressen til Leo Fenders gitarfabrikk i Fullerton i California), skapes en slags nordisk americana.
“…Aadal draws on many sources, including jazz, country and blues and with his group, he creates atmospheric and emotional instrumental music where Anders Hofstad Sørås' sweeping steel guitar helps to give the music its distinctive identity. Pomona is filled with melodic stories that have a cinematic twist and Aadal has carved his own niche with this album and Abigail.” – Jakob Baekgaard, All About Jazz
Michael Aadal, gitar
André Kassen, tenorsaksofon
Ole-Bjørn Talstad, tangenter
Anders Hofstad Sørås, pedalsteelgitar
Audun Ramo, bass
Gunnar Sæter, trommer
Fredag 4. november kl 22:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Mike Zito & The Wheel (US)
cc: 200,-/250,-

Den amerikanske gitaristen, produsenten, sangeren og låtskriveren Mike Zito (f. 1970) vokste opp i St. Louis i Missouri og begynte å synge og opptre allerede i femårsalderen. Hans musikalske ferd begynte for alvor da han var 19 år, med kontinuerlig turnering gjennom Midtvesten.
Albumet “Pearl River” kom ut i 2009 og tittellåten, skrevet sammen med Cyril Neville, ga han en Blues Music Award for “Song of the Year”. Oppfølgeren “Greyhound” ble nominert som “Best Rock Blues Album” på BMA i Memphis 2011.
Mike Zito har de siste årene besøkt over 20 land som gitarist i Royal Southern Brotherhood, et kritikerrost blues- og rockeband som han dannet med Devon Allman og Cyril Neville 2011. Høsten valgte han å forlate “supergruppa” for å kunne vie seg helt til sitt eget band, The Wheel.
The Wheel består av håndplukkede toppmusikere som Zito samlet for innspillingen av bandets kritikerroste debutalbum, “Gone To Texas” (2013). DVD/CD-settet “Songs From The Road” kom ut i fjor og inneholder opptak fra en forrykende konsert på Dosey Doe i The Woodlands like nord for Houston.
Bandets nyeste utgivelse, “Keep Coming Back”, ble sluppet på Ruf Records i november 2015. Albumet er spilt inn i Dockside Studios i Louisiana sammen med produsenten Trina Shoemaker (Sheryl Crow, Emmylou Harris).
“…his fiery Strat playing elevates each and every song, as do the swallow-your-emotions vocals.” – Vintage Guitar
“…one of the finest, most creative musicians on the competitive blues-roots scene.” – Blues Revue Magazine
Mike Zito, vokal/gitar
Jimmy Carpenter, saksofon/vokal
Scot Sutherland, bass/vokal
Matt Johnson, trommer/perkusjon
Albumet “Pearl River” kom ut i 2009 og tittellåten, skrevet sammen med Cyril Neville, ga han en Blues Music Award for “Song of the Year”. Oppfølgeren “Greyhound” ble nominert som “Best Rock Blues Album” på BMA i Memphis 2011.
Mike Zito har de siste årene besøkt over 20 land som gitarist i Royal Southern Brotherhood, et kritikerrost blues- og rockeband som han dannet med Devon Allman og Cyril Neville 2011. Høsten valgte han å forlate “supergruppa” for å kunne vie seg helt til sitt eget band, The Wheel.
The Wheel består av håndplukkede toppmusikere som Zito samlet for innspillingen av bandets kritikerroste debutalbum, “Gone To Texas” (2013). DVD/CD-settet “Songs From The Road” kom ut i fjor og inneholder opptak fra en forrykende konsert på Dosey Doe i The Woodlands like nord for Houston.
Bandets nyeste utgivelse, “Keep Coming Back”, ble sluppet på Ruf Records i november 2015. Albumet er spilt inn i Dockside Studios i Louisiana sammen med produsenten Trina Shoemaker (Sheryl Crow, Emmylou Harris).
“…his fiery Strat playing elevates each and every song, as do the swallow-your-emotions vocals.” – Vintage Guitar
“…one of the finest, most creative musicians on the competitive blues-roots scene.” – Blues Revue Magazine
Mike Zito, vokal/gitar
Jimmy Carpenter, saksofon/vokal
Scot Sutherland, bass/vokal
Matt Johnson, trommer/perkusjon
Lørdag 5. november kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Laurence Jones (UK)
cc: 200,-/250,-

Gitarist, sanger og låtskriver Laurence Jones (f.1992) blir for tiden omtalt som en av bluesrockens mest spennende talenter, og han begeistrer stadig publikum i Storbritannia og på kontinentet med sine høyoktan, adrenalindrevne konserter. Ved årets British Blues Awards vant han prisene for “Young Artist of The Year” og “Guitarist of The Year” – det er faktisk tredje året på rad han blir kåret til beste unge artist.
Den unge engelskmannen begynte å studere klassisk gitar som åtteåring hjemme i Stratford-Upon-Avon. Farens platesamling var inngangsporten til bluesmusikken. 14 år gammel hørte han Led Zeppelins “Since I've Been Loving You” og visste dermed hva han ønsket å drive med. Låten er for ham selve definisjonen på bluesrock. Jimi Hendrix er selvfølgelig en av heltene, og han er også influert av artister som Tony McPhee, Rory Gallagher, Walter Trout, Eric Clapton, Gary Moore og Albert Collins.
Laurence Jones platedebuterte allerede 19 år gammel med “Thunder In The Sky” i 2012. Det nye albumet, “Take Me High”, ble sluppet i sommer på Ruf Records og er produsert av legendariske Mike Vernon. Dette fjerde albumet representerer nærmest en åndelig overføring av stafettpinnen, med mannen som produserte alle fra Eric Clapton til Peter Green på 60-tallet og som nå arbeider med kremen av den nye bluesgenerasjonen. “Det var en god følelse”, sier Laurence, “å vite at Mike ønsket å gjøre dettee albumet.”
Laurence Jones,gitar/vokal
Roger Inniss, bass
James Burgess, trommer
Den unge engelskmannen begynte å studere klassisk gitar som åtteåring hjemme i Stratford-Upon-Avon. Farens platesamling var inngangsporten til bluesmusikken. 14 år gammel hørte han Led Zeppelins “Since I've Been Loving You” og visste dermed hva han ønsket å drive med. Låten er for ham selve definisjonen på bluesrock. Jimi Hendrix er selvfølgelig en av heltene, og han er også influert av artister som Tony McPhee, Rory Gallagher, Walter Trout, Eric Clapton, Gary Moore og Albert Collins.
Laurence Jones platedebuterte allerede 19 år gammel med “Thunder In The Sky” i 2012. Det nye albumet, “Take Me High”, ble sluppet i sommer på Ruf Records og er produsert av legendariske Mike Vernon. Dette fjerde albumet representerer nærmest en åndelig overføring av stafettpinnen, med mannen som produserte alle fra Eric Clapton til Peter Green på 60-tallet og som nå arbeider med kremen av den nye bluesgenerasjonen. “Det var en god følelse”, sier Laurence, “å vite at Mike ønsket å gjøre dettee albumet.”
Laurence Jones,gitar/vokal
Roger Inniss, bass
James Burgess, trommer
Lørdag 5. november kl 22:00
Olav Larsen & The Alabama Rodeo Stars
cc: 200,-
I november slipper Olav Larsen & The Alabama Rodeo Stars sitt femte studioalbum. Denne gangen har låtskriver Olav Larsen tatt for seg selvkomponerte gospelsanger. I en periode ble et knippe av disse låtene presentert under alter egoet The Hank W. Rodgersons Gospel Experience. Dette prosjektet er nå lagt på hylla til fordel for den trofaste gjengen i The Alabama Rodeo Stars. Olav har endelig funnet troen på låtene og trenger ikke lenger en åndelig dobbeltgjenger å gjemme seg bak.
Bandet henter fremdeles inspirasjonen fra eldre musikk av den amerikanske typen. “Når man tar et dypdykk i gammel blues, folk og country blir man før eller siden tvunget til å gjøre seg opp en mening om gospel”, sier Olav. “Og Gud vet det finnes mye bra der ute! Det aller beste er etter min mening den litt mørkere typen gospel. Da tenker jeg ikke på hudfarge men heller på tematikk. Tema som synd, skam, fortvilelse, fattigdom og annet faenskap som tærer på sjela til utøveren.”
For å beskrive musikken har Olav Larsen & The Alabama Rodeo Stars valgt å stjele en tvetydig beskrivelse som Steve Earle en gang brukte: “Gospel for non-believers”.
Bandet henter fremdeles inspirasjonen fra eldre musikk av den amerikanske typen. “Når man tar et dypdykk i gammel blues, folk og country blir man før eller siden tvunget til å gjøre seg opp en mening om gospel”, sier Olav. “Og Gud vet det finnes mye bra der ute! Det aller beste er etter min mening den litt mørkere typen gospel. Da tenker jeg ikke på hudfarge men heller på tematikk. Tema som synd, skam, fortvilelse, fattigdom og annet faenskap som tærer på sjela til utøveren.”
For å beskrive musikken har Olav Larsen & The Alabama Rodeo Stars valgt å stjele en tvetydig beskrivelse som Steve Earle en gang brukte: “Gospel for non-believers”.
Mandag 7. november kl 21:00
Norsk Americana Forum & Buckleys presenterer:
Ekstraordinær Bluegrassaften m/ The Special Consensus (US)
cc: 250,- (inkl. avgift)

The Special Consensus er et firemanns-bluegrassband som ble dannet i Chicago-området i 1975. De er altså et av de lengstlevende bluegrassbandene der ute. Svært produktive er de også, med hele 18 utgivelser bak seg. De har spilt på utallige radio og TV-show, blant annet The Nashville Network og The Grand Ole Opry. De har turnert halve verden, men nå kommer de endelig til Norge for aller første gang!
Greg Cahill, som har var med å starte The Special Consensus, har også vært president i International Bluegrass Music Association og Foundation for Bluegrass Music. Bandet fikk en Grammypris-nominasjon for beste bluegrassalbum i 2012 og vant to priser under IBMA Awards i 2014. Ved årets IBMA-kåring de er nominert i to kategorier med deres nye skive
“Long I Ride”.
Dette er med andre ord et høyst aktuelt band, på tross av sin lange fartstid. Vi gleder oss!
Greg Cahill, banjo
Rick Faris, akustisk gitar
Dan Eubanks, kontrabass
Nick Dumas, mandolin
Greg Cahill, som har var med å starte The Special Consensus, har også vært president i International Bluegrass Music Association og Foundation for Bluegrass Music. Bandet fikk en Grammypris-nominasjon for beste bluegrassalbum i 2012 og vant to priser under IBMA Awards i 2014. Ved årets IBMA-kåring de er nominert i to kategorier med deres nye skive
“Long I Ride”.
Dette er med andre ord et høyst aktuelt band, på tross av sin lange fartstid. Vi gleder oss!
Greg Cahill, banjo
Rick Faris, akustisk gitar
Dan Eubanks, kontrabass
Nick Dumas, mandolin
Tirsdag 8. november kl 21:00
Dina Misund – akustisk EP-slipp
cc: 150,-

Med den ferske pop-perlen “Om Du E Klar” surrende på NRK P1s B-liste, har vi gleden av å ønske Dina Misund velkommen til Buckleys.
27-åringen slipper sin første helnorske utgivelse 4.november. Minialbumet har fått navnet “Nye Spor”, og med seg har hun fått bergenseren William Hut som gjestevokalist.
Dina Misund har tidligere gitt ut to album – “Listen” i 2010 og “Nice Distractions” i 2014. Hun spilte på by:Larm så tidlig som i 2011 og deltok i Melodi Grand Prix 2014 med “Needs”, en låt hun selv har komponert musikken til.
Vi gleder oss til å høre Dina synge på midsundsk!
Dina Misund, vokal/gitar
Joachim Skjervum, gitar
27-åringen slipper sin første helnorske utgivelse 4.november. Minialbumet har fått navnet “Nye Spor”, og med seg har hun fått bergenseren William Hut som gjestevokalist.
Dina Misund har tidligere gitt ut to album – “Listen” i 2010 og “Nice Distractions” i 2014. Hun spilte på by:Larm så tidlig som i 2011 og deltok i Melodi Grand Prix 2014 med “Needs”, en låt hun selv har komponert musikken til.
Vi gleder oss til å høre Dina synge på midsundsk!
Dina Misund, vokal/gitar
Joachim Skjervum, gitar
Onsdag 9. november kl 21:00
Plasters
cc: 150,-
Plasters er et Osloband som spiller musikk innen rock'n'roll/blues/country-sjangeren. Repertoaret består hovedsakelig av egenprodusert materiale med norske tekster. Gutta er kjent som ambulansebandet ettersom alle medlemmene ved oppstart var ambulansesjåfører. De har holdt det gående med samme besetning i mer enn 15 år, men i fjor fant de endelig steelgitaristen som alltid har vært savnet og føler nå at bandet er komplett.
Debutalbumet, “Nattevakt”, kom i 2000 og ble innspilt i studioet til Martin Hagfors. Bandet tok en pause i 2002, for så å bli gjenforent noen år senere med et noe høyere ambisjonsnivå. Deres andre CD, “Plasters”, ble utgitt i 2009.
Blålysgutta hadde slippkonsert for sin tredje utgivelse hos oss våren 2013. Albumet “Utopia” inneholder tolv nye komposisjoner, alle signert låtskriver Morten Haugan og produsert av Plasters i Laidback Studios i Oslo.
Debutalbumet, “Nattevakt”, kom i 2000 og ble innspilt i studioet til Martin Hagfors. Bandet tok en pause i 2002, for så å bli gjenforent noen år senere med et noe høyere ambisjonsnivå. Deres andre CD, “Plasters”, ble utgitt i 2009.
Blålysgutta hadde slippkonsert for sin tredje utgivelse hos oss våren 2013. Albumet “Utopia” inneholder tolv nye komposisjoner, alle signert låtskriver Morten Haugan og produsert av Plasters i Laidback Studios i Oslo.
Da er det klart for sesongens tredje tradisjonelle bluegrassaften, etter ekstraordinært Amerika-besøk tidligere denne uka. Vi får nok et gledelig gjensyn med Paradise Mountain Boys, og bluegrassorkesteret Hayde gjør sin debut på Bluegrassaften.

HAYDE
En desemberdag i 2013 gikk de til innkjøp av en kontrabass på Finn.no og holdt sin første øvelse i en leilighet på Bislett sammen med en klassisk
fiolinst, to gitarer og det noe utradisjonelle bluegrass-instrumentet trekk-
spill. Den som var dårligst på gitar, skaffet seg en mandolin – senere
fant de én som ville lære å spille banjo og én som ville spille dobro.
Med sitt ferske blikk på sjangeren, søker deres bluegrass seg tilbake til angelsaksisk folkemusikk og amerikansk “appalachian” oldtime-musikk
med inspirasjon fra salmesang og blues. Deres versjon av “Wayfaring Stranger” har blitt en YouTube-hit i kristne miljøer i Statene, og i 2015
vant de pris for beste band på Beeg Bluegrassfestival i Nederland. Hayde
byr på unike tolkninger av tradisjonelle låter, åttemannsorkester og masse
flerstemt sang.
Rebekka Nilsson, vokal
Joakim Borgen, mandolin
Ole Engrav, gitar
Magnus Eriksrud, banjo
Moa Meinich, fele
Jonas Olsen, kontrabass
Emil Brattested, dobro
Sjur Marqvardsen, trekkspill
En desemberdag i 2013 gikk de til innkjøp av en kontrabass på Finn.no og holdt sin første øvelse i en leilighet på Bislett sammen med en klassisk
fiolinst, to gitarer og det noe utradisjonelle bluegrass-instrumentet trekk-
spill. Den som var dårligst på gitar, skaffet seg en mandolin – senere
fant de én som ville lære å spille banjo og én som ville spille dobro.
Med sitt ferske blikk på sjangeren, søker deres bluegrass seg tilbake til angelsaksisk folkemusikk og amerikansk “appalachian” oldtime-musikk
med inspirasjon fra salmesang og blues. Deres versjon av “Wayfaring Stranger” har blitt en YouTube-hit i kristne miljøer i Statene, og i 2015
vant de pris for beste band på Beeg Bluegrassfestival i Nederland. Hayde
byr på unike tolkninger av tradisjonelle låter, åttemannsorkester og masse
flerstemt sang.
Rebekka Nilsson, vokal
Joakim Borgen, mandolin
Ole Engrav, gitar
Magnus Eriksrud, banjo
Moa Meinich, fele
Jonas Olsen, kontrabass
Emil Brattested, dobro
Sjur Marqvardsen, trekkspill

PARADISE MOUNTAIN BOYS
For femte gang kommer Paradise Mountain Boys tilbake til Bluegrassaften
på Buckleys, og som sist spiller de bluegrass på den gode gamle måten med alle bandmedlemmer rundt en mikrofon. Besetningen består av klassiske bluegrass-instrumenter som mandolin, dobro, banjo, gitar og kontrabass.
Dette bandet har røttene godt plantet i Appalachiafjellene i USA, som
regnes for det musikalske arnestedet for bluegrass.
Paradise Mountain Boys spiller hovedsakelig tradisjonell bluegrass og bluegrass-gospel, med nydelig flerstemt sang, som seg hør og bør i blue-
grass. Den siste tiden har de også presentert flere egenskrevne perler,
og vi gleder oss til å høre hva de presenterer for oss denne kvelden!
Jørgen Hermansen, vokal
Håkon Hermansen, gitar/vokal
Knut Myren, mandolin/vokal
Roar Karlsrud, dobro
Tore Kaspersen, banjo/vokal
Øyvind Stensbråten, bass/vokal
For femte gang kommer Paradise Mountain Boys tilbake til Bluegrassaften
på Buckleys, og som sist spiller de bluegrass på den gode gamle måten med alle bandmedlemmer rundt en mikrofon. Besetningen består av klassiske bluegrass-instrumenter som mandolin, dobro, banjo, gitar og kontrabass.
Dette bandet har røttene godt plantet i Appalachiafjellene i USA, som
regnes for det musikalske arnestedet for bluegrass.
Paradise Mountain Boys spiller hovedsakelig tradisjonell bluegrass og bluegrass-gospel, med nydelig flerstemt sang, som seg hør og bør i blue-
grass. Den siste tiden har de også presentert flere egenskrevne perler,
og vi gleder oss til å høre hva de presenterer for oss denne kvelden!
Jørgen Hermansen, vokal
Håkon Hermansen, gitar/vokal
Knut Myren, mandolin/vokal
Roar Karlsrud, dobro
Tore Kaspersen, banjo/vokal
Øyvind Stensbråten, bass/vokal
Fredag 11. november kl 22:00
The Real Mojo - En hyllest til Pink Floyd
cc: 250,- (inkl. avgift)
Forrige gang bandet The Real Mojo sto på scenen vår, fremførte de Pink Floyds klassiske album “The Dark Side Of The Moon” i sin helhet. Nå er det “Wish You Were Here” som står for tur.
Med musikalsk dyktighet, stor innlevelse og sans for detaljer, legger de sin sjel i å gjenskape magien fra albumet. Bandet benytter seg av et utstrakt lysshow, i tillegg til å bruke film og andre effekter under sin helaftens Pink Floyd-konsert.
“Wish You Were Here” – oppfølgeren til “The Dark Side Of The Moon” – ble utgitt i 1995. Albumet solgte ikke fullt så godt som den suksessrike forgjengeren, men svært mange Pink Floyd-tilhengere holder dette som bandets beste album. “Shine On You Crazy Diamond”, som er en hyllest til opprinnelige gitarist Syd Barrett, inneholder elementer av blues og en herlig stemning som gir gåsehud hos de fleste. Tittelsporet inviterer til allsang og er blitt en Pink Floyd-klassiker som spilles ofte i radioen den dag i dag.
Med musikalsk dyktighet, stor innlevelse og sans for detaljer, legger de sin sjel i å gjenskape magien fra albumet. Bandet benytter seg av et utstrakt lysshow, i tillegg til å bruke film og andre effekter under sin helaftens Pink Floyd-konsert.
“Wish You Were Here” – oppfølgeren til “The Dark Side Of The Moon” – ble utgitt i 1995. Albumet solgte ikke fullt så godt som den suksessrike forgjengeren, men svært mange Pink Floyd-tilhengere holder dette som bandets beste album. “Shine On You Crazy Diamond”, som er en hyllest til opprinnelige gitarist Syd Barrett, inneholder elementer av blues og en herlig stemning som gir gåsehud hos de fleste. Tittelsporet inviterer til allsang og er blitt en Pink Floyd-klassiker som spilles ofte i radioen den dag i dag.
The Real Mojo er tuftet på den siste besetningen av det legendariske bandet Mojo Blues og består av:
Jan Erik Skogen, vokal Lone Grefsrud, vokal Hanne Karlsen Muri, vokal Trude Thorsdatter Evensen, vokal/saksofon Andreas Jonsson, gitar/tangenter Terje Smedvold, tangenter Per Rannug, gitar/lapsteel Sven Vidar Stenhammer, bass Ragnar Rutle, trommer |
Lørdag 12. november kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Texas Twisters
cc: 200,-/250,-
Texas Twisters har de siste 25 årene spilt på klubber og festivaler over hele Skandinavia. Med sin hardtsvingende blanding av gitardrevet blues og rock har dette oslobaserte bandet opparbeidet seg et solid rykte blant norske konsertgjengere.
Texas Twisters ble startet tidlig på 90-tallet av den tidligere Rubicon-gitaristen Åge Nilsen og trommeslageren Knut Lanseng (Trond Granlund Band). De fikk med seg gitaristen Morty Christiansen (også fra bl.a. Trond Granlund Band), og disse tre har utgjort bandets faste kjerne gjennom årene.
Som navnet tilsier, er Texas Twisters sterkt influert av musikken fra The Lone Star State, og da særlig rootsrocken som vokste ut fra Austin-miljøet på 80-tallet med band som The Fabulous Thunderbirds, The Leroi Brothers og Anson Funderburgh & The Rockets.
Bandet er også påvirket av tradisjonelle bluesfolk som Hound Dog Taylor, Jimmy Reed, Elmore James, Willie Dixon og Muddy Waters. Bluesrockeren George Thorogood er i tillegg en betydelig inspirator.
Texas Twisters har tidligere utgitt to liveplater og høsten 2011 kom de med sitt første studioalbum, "Where Eagles Fly", som inneholder kun originalmateriale.
Texas Twisters ble startet tidlig på 90-tallet av den tidligere Rubicon-gitaristen Åge Nilsen og trommeslageren Knut Lanseng (Trond Granlund Band). De fikk med seg gitaristen Morty Christiansen (også fra bl.a. Trond Granlund Band), og disse tre har utgjort bandets faste kjerne gjennom årene.
Som navnet tilsier, er Texas Twisters sterkt influert av musikken fra The Lone Star State, og da særlig rootsrocken som vokste ut fra Austin-miljøet på 80-tallet med band som The Fabulous Thunderbirds, The Leroi Brothers og Anson Funderburgh & The Rockets.
Bandet er også påvirket av tradisjonelle bluesfolk som Hound Dog Taylor, Jimmy Reed, Elmore James, Willie Dixon og Muddy Waters. Bluesrockeren George Thorogood er i tillegg en betydelig inspirator.
Texas Twisters har tidligere utgitt to liveplater og høsten 2011 kom de med sitt første studioalbum, "Where Eagles Fly", som inneholder kun originalmateriale.
Lørdag 12. november kl 22:00
Blues Detour – Eric Bibb/ Ale Möller/ Knut Reiersrud
cc: 350,-

Vi hadde gleden av et søndagsbesøk tidligere i år hvor de fylte Buckleys – nå er de endelig tilbake!
Eric Bibb er for oss toppen av lykke når det kommer til bluesartister. Og med Knut Reiersrud og Ale Möller, lett tilgjengelig på sin høyre- og venstreside, oppleves det hele frydefullt surrealistisk! Dette blir eneste norgeskonsert på denne runden, så er det nevnt.
Konstellasjonen Blues Detour oppsto i 2010 som et tilfeldig liveprosjekt da Ale Möller fikk i oppdrag å samle sine blueshelter til et unikt møte. Trioen oppdaget raskt at det var en sterk musikalsk kjemi dem i mellom.
Det musikalske møtet førte til mange inspirerende diskusjoner om hvordan bluesen kan ta ulike former i ulike tradisjoner og hvordan nordiske kulturer farger en musikkform som oppstod i en annen del av verden. Samarbeidet har resultert i flere turneer og det flotte livealbumet “Blues Detour”, som kom ut høsten 2014.
ERIC BIBB vokste opp i New York i en særdels musikalsk familie, hvor hjemmet deres var et samlingspunkt for kunstnerisk utfoldelse – å være i kontakt med artister som Reverend Gary Davis, Bob Dylan og Judy Collins gjorde uslettlig inntrykk på den unge mannen. 19 år gammel flyttet han til Paris hvor møtet med den amerikanske gitaristen Mickey Baker skjerpet interessen for bluesgitar. Noen år senere slo han seg ned i Stockholm og fant pussig nok et miljø som minnet ham om tenåringstiden i Greenwich Village. Han er nå, av alle steder, bosatt i Helsinki. Med et åpent sinn for klanger og impulser fra hele verden, forener Eric Bibb soul, jazz, gospel og blues som få andre. En verdensborger i ordets rette forstand.
Multiinstrumentalisten og verdensmusikanten ALE MÖLLER er bosatt i Göteborg. I løpet av sin tre decennier som turnerende musiker, har han skaffet seg et hengivent publikum på mange kontinenter (ikke minst de av oss som overvar forrige konsert – for en musiker og formidler, rett ut en kunstner). Han skaper sitt eget musikalske landskap basert på tradisjoner fra mange hold – den skandinaviske folkemusikken fusjoneres gjerne med toner fra Shetland, Hellas, India og Vest-Afrika fremført på instrumenter, selvlaget av hva han har funnet på sin vei med opprinnelse fra f.eks. Det Norske Veivesenet.
Vår egen bluesmann og verdensmusikkpionér KNUT REIERSRUD trenger knapt noen introduksjon, hans imponerende kunstneriske kapasitet, intensitet og musikalske nysgjerrighet gjør hver eneste konsert til en spesiell begivenhet. Gå ikke glipp av denne – det er stor fare for gåsehud! Og – selv om det ikke høres sånn ut dere – gåsehud er bra for helsa! Og føles godt! Velkommen til en minnerik lyttekonsert på en lørdagskveld, midt i Oslo!
Eric Bibb er for oss toppen av lykke når det kommer til bluesartister. Og med Knut Reiersrud og Ale Möller, lett tilgjengelig på sin høyre- og venstreside, oppleves det hele frydefullt surrealistisk! Dette blir eneste norgeskonsert på denne runden, så er det nevnt.
Konstellasjonen Blues Detour oppsto i 2010 som et tilfeldig liveprosjekt da Ale Möller fikk i oppdrag å samle sine blueshelter til et unikt møte. Trioen oppdaget raskt at det var en sterk musikalsk kjemi dem i mellom.
Det musikalske møtet førte til mange inspirerende diskusjoner om hvordan bluesen kan ta ulike former i ulike tradisjoner og hvordan nordiske kulturer farger en musikkform som oppstod i en annen del av verden. Samarbeidet har resultert i flere turneer og det flotte livealbumet “Blues Detour”, som kom ut høsten 2014.
ERIC BIBB vokste opp i New York i en særdels musikalsk familie, hvor hjemmet deres var et samlingspunkt for kunstnerisk utfoldelse – å være i kontakt med artister som Reverend Gary Davis, Bob Dylan og Judy Collins gjorde uslettlig inntrykk på den unge mannen. 19 år gammel flyttet han til Paris hvor møtet med den amerikanske gitaristen Mickey Baker skjerpet interessen for bluesgitar. Noen år senere slo han seg ned i Stockholm og fant pussig nok et miljø som minnet ham om tenåringstiden i Greenwich Village. Han er nå, av alle steder, bosatt i Helsinki. Med et åpent sinn for klanger og impulser fra hele verden, forener Eric Bibb soul, jazz, gospel og blues som få andre. En verdensborger i ordets rette forstand.
Multiinstrumentalisten og verdensmusikanten ALE MÖLLER er bosatt i Göteborg. I løpet av sin tre decennier som turnerende musiker, har han skaffet seg et hengivent publikum på mange kontinenter (ikke minst de av oss som overvar forrige konsert – for en musiker og formidler, rett ut en kunstner). Han skaper sitt eget musikalske landskap basert på tradisjoner fra mange hold – den skandinaviske folkemusikken fusjoneres gjerne med toner fra Shetland, Hellas, India og Vest-Afrika fremført på instrumenter, selvlaget av hva han har funnet på sin vei med opprinnelse fra f.eks. Det Norske Veivesenet.
Vår egen bluesmann og verdensmusikkpionér KNUT REIERSRUD trenger knapt noen introduksjon, hans imponerende kunstneriske kapasitet, intensitet og musikalske nysgjerrighet gjør hver eneste konsert til en spesiell begivenhet. Gå ikke glipp av denne – det er stor fare for gåsehud! Og – selv om det ikke høres sånn ut dere – gåsehud er bra for helsa! Og føles godt! Velkommen til en minnerik lyttekonsert på en lørdagskveld, midt i Oslo!
Mandag 14. november kl 20:00
Edith & Bennett (US) m/ Jeff Wasserman
cc: 150,-

Velkommen til en helt spesiell aften med bålviser, kjærlighetssanger, huving og ljaling, tradisjonelle feleslåtter og vakre, underfundige stemmer i samklang. En kveld med Edith & Bennett er en uforglemmelig opplevelse. Duoen spiller dansemelodier og ballader på tradisjonell fele og banjo og forteller historier fra de røffe livene til arbeidende menn og kvinner.
Edith vokste opp i Maine som medlem av den legendariske Gawler Family Band. Bennett er en av grunnleggerne av “The Singing Farm” – en pedagogisk gård på Shelter Island som ligger på et stykke land som har vært i familien siden 1652. Han underviser i gammelt, tradisjonelt jordbruk og arrangerer hvert år festivalen “Plant & Sing” som gjennomføres over to uker med hvitløkpilling og planting hver eneste morgen, mens de tradisjonsrike sangene hjaller over dalen og møter dagen.
Edith & Bennett er kjent for sin livlige tilstedeværelse og skjeve humor, og formidler amerikansk tradisjonell musikk med stor teknisk evne. Publikum elsker de engasjerende forestillingene deres.
Edith vokste opp i Maine som medlem av den legendariske Gawler Family Band. Bennett er en av grunnleggerne av “The Singing Farm” – en pedagogisk gård på Shelter Island som ligger på et stykke land som har vært i familien siden 1652. Han underviser i gammelt, tradisjonelt jordbruk og arrangerer hvert år festivalen “Plant & Sing” som gjennomføres over to uker med hvitløkpilling og planting hver eneste morgen, mens de tradisjonsrike sangene hjaller over dalen og møter dagen.
Edith & Bennett er kjent for sin livlige tilstedeværelse og skjeve humor, og formidler amerikansk tradisjonell musikk med stor teknisk evne. Publikum elsker de engasjerende forestillingene deres.

Jeffrey Wasserman er en amerikansk og låtskriver, opprinnelig fra New York, men bosatt i Norge. Han har siden tidlig på 80-tallet vært med i det norske-amerikanske bluegrassbandet
Gone at Last som ble nominert til Spellemannprisen.
Han har også vært medlem av trioen Three Blind med Claudia Scott og har bidratt som tekstforfatter og komponist for en rekke skandinaviske artister, deriblant Dance with a
Stranger, Silje Nergaard, Sissel Kyrkjebø, Jan Werner Danielsen, Elg, Eriksen, Stephen
Ackles, Lava, Harpo Svensson, Sanne Salomonsen, Jonas Fjeld og Knut Reiersrud.
For teksten til “Keep Her from Going to You” fra albumet “Voodoo Without Killing Chicken”
av Reiersrud ble han nominert til Spellemannprisen i 2008.
Jeff Wasserman er vinner av EDVARD-prisen 2016 i kategorien Tekst for “Promised Land”,
fra albumet “Tears of the World” med Knut Reiersrud og Mighty Sam McClain utgitt på
Kirkelig Kulturverksted i 2015.
Dette blir en mandagskveld utenom det vanlige – velkommen!
Gone at Last som ble nominert til Spellemannprisen.
Han har også vært medlem av trioen Three Blind med Claudia Scott og har bidratt som tekstforfatter og komponist for en rekke skandinaviske artister, deriblant Dance with a
Stranger, Silje Nergaard, Sissel Kyrkjebø, Jan Werner Danielsen, Elg, Eriksen, Stephen
Ackles, Lava, Harpo Svensson, Sanne Salomonsen, Jonas Fjeld og Knut Reiersrud.
For teksten til “Keep Her from Going to You” fra albumet “Voodoo Without Killing Chicken”
av Reiersrud ble han nominert til Spellemannprisen i 2008.
Jeff Wasserman er vinner av EDVARD-prisen 2016 i kategorien Tekst for “Promised Land”,
fra albumet “Tears of the World” med Knut Reiersrud og Mighty Sam McClain utgitt på
Kirkelig Kulturverksted i 2015.
Dette blir en mandagskveld utenom det vanlige – velkommen!
Onsdag 16. november kl 21:00
Billy T Band - Plateslipp
cc: 100,-/150,-

Denne onsdagskvelden feirer Billy T Band utgivelsen av sitt fjerde album med slippkonsert her på Buckleys.
Albumet slippes i butikk fredag 25. november og har fått tittelen “Reckoning”. Bandet har tidligere gitt ut tre kritikerroste plater – de to siste er blitt tildelt Spellemannprisen for beste bluesalbum (Spellemannprisen 2010 og 2012). “Reckoning” viderefører Billy T Bands særegne “blues-drenched rockin’ soul” som består i hovedsak av egenskrevet materiale – et knippe låter inspirert av amerikansk soul, blues, R&B og swamp-rock. I tillegg til originallåter vil det som tidligere dukke opp noen obskure godbiter fra “my wasted youth”, for å bruke Bill sine egne ord. “This is our best yet!”
Den amerikanske bassisten, låtskriveren og sangeren William “Billy T” Troiani har vært en av hjørnesteinene i bluesmiljøet i Oslo-området siden han flyttet til Norge for 19 år siden. Hans innflytelse har vært av uvurderlig betydning for mange aspirerende bluesmusikere som har fått slipt talentet sitt i flere fasetter.
Billy T er født og oppvokst i New York og begynte å spille bass tidlig på 60-tallet. Hans første band het “The Post War Baby Boom Blues Band” og besto bl.a. av Stanley Eisen (aka Paul Stanley fra Kiss) på gitar. Han har spilt med storheter som Lightnin’ Hopkins og Eddie Kirkland, men ble nok først kjent for mange nordmenn som medlem i The Tom Russell Band.
Billy T Band vokste ut av husbandet på nå nedlagte ”Muddy Waters” i Oslo tidlig på 2000-tallet. I tillegg til Bill, består kvartetten av en gjeng eminente musikere som gjennom utallige opptredener på konsertscener, fra Oslo via Moskva til New York, har opparbeidet seg en stadig voksende tilhengerskare i Norge og utlandet.
Billy T, vokal/bass
Håkon Høye, gitar/vokal
Ian Fredrick Johannessen, gitar
Alexander Pettersen, trommer
Albumet slippes i butikk fredag 25. november og har fått tittelen “Reckoning”. Bandet har tidligere gitt ut tre kritikerroste plater – de to siste er blitt tildelt Spellemannprisen for beste bluesalbum (Spellemannprisen 2010 og 2012). “Reckoning” viderefører Billy T Bands særegne “blues-drenched rockin’ soul” som består i hovedsak av egenskrevet materiale – et knippe låter inspirert av amerikansk soul, blues, R&B og swamp-rock. I tillegg til originallåter vil det som tidligere dukke opp noen obskure godbiter fra “my wasted youth”, for å bruke Bill sine egne ord. “This is our best yet!”
Den amerikanske bassisten, låtskriveren og sangeren William “Billy T” Troiani har vært en av hjørnesteinene i bluesmiljøet i Oslo-området siden han flyttet til Norge for 19 år siden. Hans innflytelse har vært av uvurderlig betydning for mange aspirerende bluesmusikere som har fått slipt talentet sitt i flere fasetter.
Billy T er født og oppvokst i New York og begynte å spille bass tidlig på 60-tallet. Hans første band het “The Post War Baby Boom Blues Band” og besto bl.a. av Stanley Eisen (aka Paul Stanley fra Kiss) på gitar. Han har spilt med storheter som Lightnin’ Hopkins og Eddie Kirkland, men ble nok først kjent for mange nordmenn som medlem i The Tom Russell Band.
Billy T Band vokste ut av husbandet på nå nedlagte ”Muddy Waters” i Oslo tidlig på 2000-tallet. I tillegg til Bill, består kvartetten av en gjeng eminente musikere som gjennom utallige opptredener på konsertscener, fra Oslo via Moskva til New York, har opparbeidet seg en stadig voksende tilhengerskare i Norge og utlandet.
Billy T, vokal/bass
Håkon Høye, gitar/vokal
Ian Fredrick Johannessen, gitar
Alexander Pettersen, trommer
Torsdag 17. november kl 21:00
Peter Nordberg (SE) & Stene Osmundsen
cc: 220,-

I Norge er nok Peter Nordberg mest kjent for sitt samarbeid med tidligere Vamp-vokalist Vidar Johnsen, som resulterte i tre album og en mengde radiohits. Stene Osmundsen har vært det solide kompet i The September When, Mods m.fl.
Siden Peters solodebut “Tiden Viser Vägen” (1999), har Stene vært med på reisen. De siste tre årene har de to trappet opp samarbeidet ytterligere, og duoen har turnert flittig i Sverige, Norge og USA.
Stockholmeren Peter Nordberg var bare 19 år da han signerte sin første platekontrakt, for sikkerhets skyld i Italia, men det er først og fremst i Norge han har gjort suksess. Solodebuten “Tiden Visar Vägen” kom ut på Stavangerselskapet Skarv i 1999 og har blitt fulgt av ytterligere to album og en EP under eget navn, samt tre plater sammen med tidligere Vamp-vokalist Vidar Johnsen.
Samarbeidet med Vidar resulterte i både gull- og platinaplater, spellemannprisnominasjon og et utall radio-hits. Duoen Johnsen/Nordberg har etablert et godt live-navn gjennom mange år med trofast og hyppig turnering. Sommeren 2012 spilte de support for The Eagles på Viking Stadion i Stavanger, foran 20 000 mennesker.
Med årene har hjemlengselen meldt seg for Peter Nordberg, og de siste årene har han turnert på begge sidene av kjølen. Høsten 2012 slapp han albumet “Här I Nord”, både i Norge og Sverige. Plata, og den påfølgende turnéen, ble varmt mottatt i begge land. Siden da har Nordberg sluppet et antall singler og også tatt med sin særpregede blanding av perkussiv singer/songwriter-tradisjon og moderne skandinavisk folk til klubb- og festivalspillinger i USA.
Det nye albumet “Om Man Inte Är Här” (april 2016), legger en fersk nyanse til Peters musikalske pallett – et mer elektronisk sound, der synther og handclaps for en stor del overtar for akustisk gitar. Den digitale storbyen Stockholm er en allestedsnærværende kulisse, samtidig som varmen fra krogarna der Vreeswijk og Bellman holdt hoff fortsatt er hjertelig til stede.
I løpet av kvelden får vi høre låter både fra soloplatene og fra perioden med Johnsen/Nordberg, og kanskje også noe helt nyskrevet… Med seg på scenen har Peter trommeslageren Stene Osmundsen (bl.a. The September When, Anne Grete Preus, Morten Harket).
En akustisk konsert som låter større enn man kunne ane. Vi kan forvente “en kväll med akustiska förtecken och ett kraftfullt sväng”.
Siden Peters solodebut “Tiden Viser Vägen” (1999), har Stene vært med på reisen. De siste tre årene har de to trappet opp samarbeidet ytterligere, og duoen har turnert flittig i Sverige, Norge og USA.
Stockholmeren Peter Nordberg var bare 19 år da han signerte sin første platekontrakt, for sikkerhets skyld i Italia, men det er først og fremst i Norge han har gjort suksess. Solodebuten “Tiden Visar Vägen” kom ut på Stavangerselskapet Skarv i 1999 og har blitt fulgt av ytterligere to album og en EP under eget navn, samt tre plater sammen med tidligere Vamp-vokalist Vidar Johnsen.
Samarbeidet med Vidar resulterte i både gull- og platinaplater, spellemannprisnominasjon og et utall radio-hits. Duoen Johnsen/Nordberg har etablert et godt live-navn gjennom mange år med trofast og hyppig turnering. Sommeren 2012 spilte de support for The Eagles på Viking Stadion i Stavanger, foran 20 000 mennesker.
Med årene har hjemlengselen meldt seg for Peter Nordberg, og de siste årene har han turnert på begge sidene av kjølen. Høsten 2012 slapp han albumet “Här I Nord”, både i Norge og Sverige. Plata, og den påfølgende turnéen, ble varmt mottatt i begge land. Siden da har Nordberg sluppet et antall singler og også tatt med sin særpregede blanding av perkussiv singer/songwriter-tradisjon og moderne skandinavisk folk til klubb- og festivalspillinger i USA.
Det nye albumet “Om Man Inte Är Här” (april 2016), legger en fersk nyanse til Peters musikalske pallett – et mer elektronisk sound, der synther og handclaps for en stor del overtar for akustisk gitar. Den digitale storbyen Stockholm er en allestedsnærværende kulisse, samtidig som varmen fra krogarna der Vreeswijk og Bellman holdt hoff fortsatt er hjertelig til stede.
I løpet av kvelden får vi høre låter både fra soloplatene og fra perioden med Johnsen/Nordberg, og kanskje også noe helt nyskrevet… Med seg på scenen har Peter trommeslageren Stene Osmundsen (bl.a. The September When, Anne Grete Preus, Morten Harket).
En akustisk konsert som låter større enn man kunne ane. Vi kan forvente “en kväll med akustiska förtecken och ett kraftfullt sväng”.
Fredag 18. november kl 22:00
Berg Hansen Experience
cc: 150,-
Berg Hansen Experience er et fremragende blues/rockband som spiller musikk skapt av Jimi Hendrix. Kvartetten har en glede og råskap på scenen som smitter over på publikum. De tar alle i salen med inn i Jimi Hendrix sitt univers og gir dem en herlig dose av blues og rock. Dette er ikke noe vanlig coverband – de gjør også sine egne tolkninger av gitarguruens musikk.
MAGNUS BERG (gitar/vokal) er en av landets beste gitarister og har en fremtoning på instrumentet som overgår det meste. Strengetalenten fra Skiptvedt er bare 20 år, men har allerede gjort seg bemerket her på berget og over Atlanteren. Han har turnert i USA, og den imponerende platen “Cut Me Loose” vant prisen for beste “New Artist Debut Album” ved 2015 Blues Blast Music Awards. Magnus Berg er et fyrverkeri av en gitarist og en sanger med sjel.
TOTTO HANSEN (trommer) har spilt blues og rock i en mannsalder – og var bl.a. med å starte Funhouse med Marius Müller. Totto har også spilt fast med Ike Turner og var med på hans legendariske konsert i Sliperihallen på Notodden i 1997. Sin første kassett fikk han på begynnelsen av 70-tallet av sin mormor. Hun gikk til Musikk-Huset som lå på Karl Johan og spurte om de hadde noe “piggtråmusikk” til hennes barnebarn. Ekspeditøren kom da med Jimi Hendrix, og siden den tid har Jimi fulgt ham gjennom hele livet.
BJØRN ENOKSEN (bass) er en gammel ringrev som har spilt med de fleste her til lands. Han er en av de mest rutinerte session-bassistene i Norge og har spilt med bl.a. The Monroes, Jørn Hoel og Hank Von Hell. Han har et stort hjerte for rock og blues og har en genuin tilstedeværelse på scenen.
EDVARD SYNNES (tangenter) spiller det meste av instrumenter med tangenter, men er mest glad i B3-orgel. Edvard er bare 20 år, men foretrekker “Old School” rock/funk/soul. Han trakterer orgelet på en måte som tar oss med tilbake til rockens og bluesens storhetsperiode.
Lørdag 19. november kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Karin Rudefelt & Doctor Blues (SE)
cc: 150,-/200,-

Karin Rudefelt & Doctor Blues fra Sverige er et velrenommert og erfarent bluesband med et moderne lydbilde. Musikken deres er inspirert av forskjellige bluessjangre, men de følger ingen streng mal og er ikke redde for å blande inn litt rock og funk. Målet er ikke bare å hedre tidligere tradisjoner, men også å bidra til bluesens videreutvikling.
Bandet feirer 35-årsjubileum i år, og den nåværende besetningen har samarbeidet i 20 år. De har spilt på de største festivalene og de mest populære bluesklubbene, både i Sverige og i utlandet. Høsten 2015 ble Karin Rudefelt & Doctor Blues innlemmet i Sweden Blues Hall of Fame, og mot tampen av fjoråret ga bandet ut sitt femte album, ”Out Of The Blues”. Medvirkende gjesteartister er blant andre finske Erja Lyytinen, bluesmannen Brian Kramer fra New York og den danske bluesmunnspilleren Peter Nande.
Karin Rudefelt, vokal
Lennart Olofsson, gitar/vokal
Peter Borgström, bass/pedal tambourine
Tobias Magnusson, trommer
Bandet feirer 35-årsjubileum i år, og den nåværende besetningen har samarbeidet i 20 år. De har spilt på de største festivalene og de mest populære bluesklubbene, både i Sverige og i utlandet. Høsten 2015 ble Karin Rudefelt & Doctor Blues innlemmet i Sweden Blues Hall of Fame, og mot tampen av fjoråret ga bandet ut sitt femte album, ”Out Of The Blues”. Medvirkende gjesteartister er blant andre finske Erja Lyytinen, bluesmannen Brian Kramer fra New York og den danske bluesmunnspilleren Peter Nande.
Karin Rudefelt, vokal
Lennart Olofsson, gitar/vokal
Peter Borgström, bass/pedal tambourine
Tobias Magnusson, trommer
Lørdag 19. november kl 22:00
Kurt Slevigen Trio
cc: 150,-/200,-

Vi er jaggu heldige folkens – på veldig kort varsel har Hr. Slevigen samlet bandet sitt for en spilling hos oss! Kvelden vil også by på en ekstra godbit ettersom Kurt har fått med seg en ung åndsfrende på munnspill – totningen Kent Erik “9Fingers” Thorvaldsen er nemlig også en beinhard tradisjonalist som dyrker de opprinnelige røttene.
Kurt Slevigen er en intens og energisk gitarist med stor forkjærlighet for Chicago-bluesen fra 50- og 60-tallet. Han er en bluespurist som spiller upolert og ærlig og som er meget trofast mot sjangeren. Dette er en mann som er av formeningen at det aller meste av god blues ble spilt inn før 1970. Derfor fremfører han helst låter av de gode, gamle gutta – selve kilden.
Kurt Slevigen har bodd i Oslo siden 1986. Oppveksten førte ham fra Rakkestad til Sunnhordland, og det var på Stord han stiftet bekjentskap med bluesen. Under studietiden i Bergen var han med på å starte Bergen Bluesklubb og spilte i flere band – blant dem Blue Soul, der resten av besetningen senere ble med i Goodtime Charlie. Da han flyttet til Oslo, ble det først Oslo Bluesband i en årrekke, siden Chicago Bound og etter hvert en del egen jobbing. Debutskiva, ”West Side From The East Side”, kom i 2002.
Kurt Slevigen, vokal/gitar
Helge Hovland, bass
Jacob Willersrud, trommer
Kent Erik “9Fingers” Thorvaldsen, munnspill
Kurt Slevigen er en intens og energisk gitarist med stor forkjærlighet for Chicago-bluesen fra 50- og 60-tallet. Han er en bluespurist som spiller upolert og ærlig og som er meget trofast mot sjangeren. Dette er en mann som er av formeningen at det aller meste av god blues ble spilt inn før 1970. Derfor fremfører han helst låter av de gode, gamle gutta – selve kilden.
Kurt Slevigen har bodd i Oslo siden 1986. Oppveksten førte ham fra Rakkestad til Sunnhordland, og det var på Stord han stiftet bekjentskap med bluesen. Under studietiden i Bergen var han med på å starte Bergen Bluesklubb og spilte i flere band – blant dem Blue Soul, der resten av besetningen senere ble med i Goodtime Charlie. Da han flyttet til Oslo, ble det først Oslo Bluesband i en årrekke, siden Chicago Bound og etter hvert en del egen jobbing. Debutskiva, ”West Side From The East Side”, kom i 2002.
Kurt Slevigen, vokal/gitar
Helge Hovland, bass
Jacob Willersrud, trommer
Kent Erik “9Fingers” Thorvaldsen, munnspill
Lørdag 19. november kl 22:00
Trond Svendsen & Tuxedo
cc: 200,-

I et landskap tydelig inspirert av musikken fra vest, av støvet fra ørkenen, av de ensomme landeveiene, de brennhete amerikanske slettene, merket av lengselen etter noe bedre, eller – i det minste – noe annet. Det er i dette landskapet Trond Svendsen finner kildene til små historier, korte mørke fortellinger som føles som filmer i miniatyr.
Trond Svendsen & Tuxedo spiller vaskekte americana, med sideskjær i så vel country som rock, men velforankret i “singer/songwriter”-tradisjonen. Felles for det hele er at historiene står i sentrum.
Med seg i Tuxedo har Trond Svendsen et knippe meget erfarne musikere med lang fartstid og bunnsolid musikalsk erfaring fra flere band, så vel som studiojobbing.
Bandet har allerede rukket å gjøre seg bemerket med en rekke suksessfulle live-spillinger og er i ferd med å ferdigstille sitt første album, som er ventet i løpet av sommeren. . De tre første singlene, “Love Like This”, “Devil At My Heels” og “Don’t You Hate It When They Go” er allerede tilgjengelige på digitale plattformer.
Trond Svendsen, sang/gitar/munnspill
Lars Linkas, gitar/strengeinstrumenter/kor
Lars Viken, tangenter
Vidar Tyriberget, bass
Tommy Kristiansen, trommer/kor
Trond Svendsen & Tuxedo spiller vaskekte americana, med sideskjær i så vel country som rock, men velforankret i “singer/songwriter”-tradisjonen. Felles for det hele er at historiene står i sentrum.
Med seg i Tuxedo har Trond Svendsen et knippe meget erfarne musikere med lang fartstid og bunnsolid musikalsk erfaring fra flere band, så vel som studiojobbing.
Bandet har allerede rukket å gjøre seg bemerket med en rekke suksessfulle live-spillinger og er i ferd med å ferdigstille sitt første album, som er ventet i løpet av sommeren. . De tre første singlene, “Love Like This”, “Devil At My Heels” og “Don’t You Hate It When They Go” er allerede tilgjengelige på digitale plattformer.
Trond Svendsen, sang/gitar/munnspill
Lars Linkas, gitar/strengeinstrumenter/kor
Lars Viken, tangenter
Vidar Tyriberget, bass
Tommy Kristiansen, trommer/kor
Onsdag 23. november kl 21:00
Vegard Iversen Band
cc: 100,-

Låtskriver, gitarist og vokalist Vegard Iversen (f. 1988) komponerer fengende pop/rock-låter ikledd norsk språkdrakt. Oppvokst i Vestby, begynte unggutten sin låtskriverkarriere som syvåring da han fikk sin første gitar. I rockemiljøet rundt tettstedet, utviklet han seg til en allsidig og ettertraktet gitarist.
Han har foreløpig har to utgivelser bak seg. Debutplaten, “Hammock”, ble sluppet i 2011 og fikk fine tilbakemeldinger. Her hadde han med seg blant andre Lars Beckstrøm (De Lillos) og Kristoffer Lo (Highasakite). I 2015 kom en digital produksjon, “Tuft Studio 2011-2015”. Alle innspillingene ble gjort i Tuft Studio – et lydrom i Gaarder eiet av multi-instumentalisten Jørn-Arild Grefsrud.
Mange som hører på kvartetten sammenligner musikken deres med band som Postgirobygget, DeLillos og Di Derre. Vegard Iversen innrømmer å være stor tilhenger av Jo Nesbøs måte å skrive og sette sammen musikk på.
Vegard Iversen Band består av dyktige musikere med allsidig bakgrunn. Gutta har hatt mange spilleoppdrag i senere tid og gleder seg nå til å vise seg fram på scenen vår.
Vegard Iversen, gitar/vokal
Runar Gimre, piano/vokal
Jørn-Arild Grefsrud, bass/vokal
Per Bakkelund, trommer
Han har foreløpig har to utgivelser bak seg. Debutplaten, “Hammock”, ble sluppet i 2011 og fikk fine tilbakemeldinger. Her hadde han med seg blant andre Lars Beckstrøm (De Lillos) og Kristoffer Lo (Highasakite). I 2015 kom en digital produksjon, “Tuft Studio 2011-2015”. Alle innspillingene ble gjort i Tuft Studio – et lydrom i Gaarder eiet av multi-instumentalisten Jørn-Arild Grefsrud.
Mange som hører på kvartetten sammenligner musikken deres med band som Postgirobygget, DeLillos og Di Derre. Vegard Iversen innrømmer å være stor tilhenger av Jo Nesbøs måte å skrive og sette sammen musikk på.
Vegard Iversen Band består av dyktige musikere med allsidig bakgrunn. Gutta har hatt mange spilleoppdrag i senere tid og gleder seg nå til å vise seg fram på scenen vår.
Vegard Iversen, gitar/vokal
Runar Gimre, piano/vokal
Jørn-Arild Grefsrud, bass/vokal
Per Bakkelund, trommer
Torsdag 24. november kl 21:00
Stealing Dan
cc: 150,-/200,- (inkl. avgift)

Stealing Dan er et band som spiller musikken til Steely Dan og Donald Fagen. Gruppen har vært virksomt siden 1996 og er nå på veien igjen etter et par års pause.
Vi kan forvente to sett med jazz/rock-perler som “Josie”, “Gaucho”, “Deacon Blues”, “Hey Nineteen”, “Rikki Don't Lose That Number” og en mengde flere hits fra en av de feteste katalogene i musikkhistorien.
Janne Kjellsen, vokal
Ørjan Liavåg, gitar/vokal
Odd-Arve Hjørungdal, tangenter/vokal
Rune Nicolaysen, tenorsaksofon
Ragnvald Åheim, bass
Kristian Frøland, slagverk
Nina Kjellsen, kor
Tracee Meyn , kor
Vi kan forvente to sett med jazz/rock-perler som “Josie”, “Gaucho”, “Deacon Blues”, “Hey Nineteen”, “Rikki Don't Lose That Number” og en mengde flere hits fra en av de feteste katalogene i musikkhistorien.
Janne Kjellsen, vokal
Ørjan Liavåg, gitar/vokal
Odd-Arve Hjørungdal, tangenter/vokal
Rune Nicolaysen, tenorsaksofon
Ragnvald Åheim, bass
Kristian Frøland, slagverk
Nina Kjellsen, kor
Tracee Meyn , kor
Fredag 25. november kl 22:00
BokkeReidars Bluesband
cc: 150,-/200,-

BokkeReidars Bluesband er et åttemannsband med fast blåserrekke som spiller fengende R&B, blues og soul på nynorsk.
Etter Trandal Blues i forfjor skrev musikkjournalist Øyvind Pharo følgende i BluesNews : “Lørdagens avslutningskonsert var ikke mindre sensasjonell med BokkeReidars Bluesband med tekster på nynorsk framført av ekspønkeren Gunnar Solheim med eminent samspill fra rapduoen Side Brok. Blåserrekka og rytmeseksjonen til BokkeReidar blander funk, salsa og ska og alt annet sexy det er mulig å krydre bluesen med. I større sammenheng er dette et band som fortjener å nå mye lengre ut, men de 800 menneskene som hørte dem på lørdagen bidro til at Trandal 2014 ble meget godt besøk.”
Med over 30 års fartstid, er BokkeReidars er et av de lengstlevende bandene i sin sjanger her til lands. De er fremdeles kreativt nysgjerrige og utforsker stadig nye samarbeidskonstellasjoner – for tiden har ensemblet et prosjekt gående med rapgruppen Side Brok, og de har tidligere også jobbet med Vidar Busk og B3-mannen Palle Wagnberg.
BokkeReidars Bluesband har rykte på seg for å levere svært så livlige konserter – velkommen til en fredagskveld med stort trøkk og musikalsk spenst.
Gunnar Solheim, vokal
Klaus Blø, gitar
Steinar Høydal, tangenter
Ivar Kvangardsnes, trompet
Trond Johnsen, saksofon
André Folkestad, trombone
Svein Hunnes, bass
Terje Hanssen, trommer
Etter Trandal Blues i forfjor skrev musikkjournalist Øyvind Pharo følgende i BluesNews : “Lørdagens avslutningskonsert var ikke mindre sensasjonell med BokkeReidars Bluesband med tekster på nynorsk framført av ekspønkeren Gunnar Solheim med eminent samspill fra rapduoen Side Brok. Blåserrekka og rytmeseksjonen til BokkeReidar blander funk, salsa og ska og alt annet sexy det er mulig å krydre bluesen med. I større sammenheng er dette et band som fortjener å nå mye lengre ut, men de 800 menneskene som hørte dem på lørdagen bidro til at Trandal 2014 ble meget godt besøk.”
Med over 30 års fartstid, er BokkeReidars er et av de lengstlevende bandene i sin sjanger her til lands. De er fremdeles kreativt nysgjerrige og utforsker stadig nye samarbeidskonstellasjoner – for tiden har ensemblet et prosjekt gående med rapgruppen Side Brok, og de har tidligere også jobbet med Vidar Busk og B3-mannen Palle Wagnberg.
BokkeReidars Bluesband har rykte på seg for å levere svært så livlige konserter – velkommen til en fredagskveld med stort trøkk og musikalsk spenst.
Gunnar Solheim, vokal
Klaus Blø, gitar
Steinar Høydal, tangenter
Ivar Kvangardsnes, trompet
Trond Johnsen, saksofon
André Folkestad, trombone
Svein Hunnes, bass
Terje Hanssen, trommer
Lørdag 26. november kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: The Modern Blues Quartet
cc: 150,-/200,-

The Modern Blues Quartet er et helt nytt bandprosjekt med noen av landets grommeste utøvere innen sjangeren.
“Stars have aligned. Tectonic plates have shifted. Wishes have been granted. The Modern Blues Quartet has been assembled. With one unified vision of documenting and performing the evolution of blues-infused music, and forging its path into the future – from the roots to the fruits.”
Adam Douglas, vokal/gitar
Tommy Kristiansen, gitar/vokal
Yngve Jordalen, bass
Martin Windstad, trommer
“Stars have aligned. Tectonic plates have shifted. Wishes have been granted. The Modern Blues Quartet has been assembled. With one unified vision of documenting and performing the evolution of blues-infused music, and forging its path into the future – from the roots to the fruits.”
Adam Douglas, vokal/gitar
Tommy Kristiansen, gitar/vokal
Yngve Jordalen, bass
Martin Windstad, trommer
Lørdag 26. november kl 22:00
Far Out
cc: 200,-

Far Out oppsto i 1994 og har i de siste årene blitt utvidet med full blåserrekke. Gutta bruker mye tid på låter i grenselandet mellom pop, jazz, blues og funk – musikk som de selv har vokst opp med. Åttemanns-ensemblet er opptatt av å servere publikum iørefallende, fengende og “groovy” musikk av høyt kaliber.
Bandet har i dag et bredt Steely Dan-repertoar – noe som i særdeleshet gitarist Bjørn Bolstad er ansvarlig for. Bolstad er musikkutdannet med mellomfag i Steely Dan fra Universitetet i Oslo. I tillegg krydres settlista med godbiter fra bl.a. Larry Carlton, Sergio Mendez og Pat Metheny sine kataloger.
Bjørn Bolstad, gitar
Pål Sandnes, sang
Per Edvard Valø, tangenter
Per Jønland, bass
Rune Haraldsen, trommer
Børge Tronrud, saksofon
Stig Solheim, trompet
Torgeir Vethe, trombone
Bandet har i dag et bredt Steely Dan-repertoar – noe som i særdeleshet gitarist Bjørn Bolstad er ansvarlig for. Bolstad er musikkutdannet med mellomfag i Steely Dan fra Universitetet i Oslo. I tillegg krydres settlista med godbiter fra bl.a. Larry Carlton, Sergio Mendez og Pat Metheny sine kataloger.
Bjørn Bolstad, gitar
Pål Sandnes, sang
Per Edvard Valø, tangenter
Per Jønland, bass
Rune Haraldsen, trommer
Børge Tronrud, saksofon
Stig Solheim, trompet
Torgeir Vethe, trombone
Tirsdag 29. november kl 21:00
Annie Woodward
cc: 100,-

For bare tre og et halvt år siden skrev Annie Woodward teaterstykker og drømte om å skrive science fiction. Rent på slump hadde hun byttet en PC for en gitar og skrev en sang for et teaterstykke som ble fremført på Black Box Teater i Oslo våren 2013. Da fant hun ut av at hun egentlig kunne synge og ble dermed kastet inn i musikken.
Folkrockeren Annie Woodward er født i Stockholm og oppvokst i Sverige og Norge med norsk mor og amerikansk far. De siste årene har hun i lengre perioder reist rundt på de amerikanske kontinentene og i Europa på lavbudsjett med sekk og gitar, kræsjet på sofaer og opptrådt nesten daglig med sine sanger for et stadig voksende publikum. Det var under den første tiden som nomade i USA at debutalbumet, “Two Faces On A Clown”, ble til. I fjor var hun hovedsakelig Oslo-basert og begynte å spille med et jazzinspirert band. De ga ut sin første singel i juni 2016 og spilte slippkonsert på Parkteatret.
De siste par månedene har Annie vandret tilbake til røttene som en nomadisk solomusiker og har i løpet av sommeren og høsten spilt over 40 konserter i 14 land på tvers av tre kontinenter. Nå kommer det også en ny EP som har blitt til under reisen.
Neste år reiser Annie Woodward tilbake til Buenos Aires hvor hun har funnet et fungerende musikalsk samarbeid med en produsent. Kanskje blir det et nytt kontinent etter det – livet som nomade går på rulleskøyter.
Folkrockeren Annie Woodward er født i Stockholm og oppvokst i Sverige og Norge med norsk mor og amerikansk far. De siste årene har hun i lengre perioder reist rundt på de amerikanske kontinentene og i Europa på lavbudsjett med sekk og gitar, kræsjet på sofaer og opptrådt nesten daglig med sine sanger for et stadig voksende publikum. Det var under den første tiden som nomade i USA at debutalbumet, “Two Faces On A Clown”, ble til. I fjor var hun hovedsakelig Oslo-basert og begynte å spille med et jazzinspirert band. De ga ut sin første singel i juni 2016 og spilte slippkonsert på Parkteatret.
De siste par månedene har Annie vandret tilbake til røttene som en nomadisk solomusiker og har i løpet av sommeren og høsten spilt over 40 konserter i 14 land på tvers av tre kontinenter. Nå kommer det også en ny EP som har blitt til under reisen.
Neste år reiser Annie Woodward tilbake til Buenos Aires hvor hun har funnet et fungerende musikalsk samarbeid med en produsent. Kanskje blir det et nytt kontinent etter det – livet som nomade går på rulleskøyter.
Norsk Americana Forum presenterer månedlig kremen av våre Americana-relaterte artister. To artister – gjerne én etablert samt én ny og
lovende – spiller hvert sitt timelangt sett. Konsertene blir tatt opp, mikses og redigeres ned til 25-30 minutter pr artist, og sendes på Ordentlig Radio to-tre uker etter opptak.
Denne måneden har vi gleden av å presentere:
lovende – spiller hvert sitt timelangt sett. Konsertene blir tatt opp, mikses og redigeres ned til 25-30 minutter pr artist, og sendes på Ordentlig Radio to-tre uker etter opptak.
Denne måneden har vi gleden av å presentere:

MIGHTY MAGNOLIAS
Etter lang og møysommelig spilling, flikking og ratting i Amund og Henrik Maaruds retroinspirerte Snaxville Studios, kunne Mighty Magnolias rett før sommeren endelig slippe sin albumdebut, “Somewhere North Of Nowhere”.
En debut som har fått presse både her hjemme og internasjonalt til å finne
frem de helt store superlativene. Allerede et par måneder etter albumslipp
var første utenlandske festivaljobb gjennomført.
Mighty Magnolias består av fem unge og begavede vestlendinger, hvorav to
har fortid i Spellemannvinnerne (ORBO &) The Longshots, søskenparet Ine (vokal, perkusjon) og Stian Tumyr (trommer). Ellers finner vi brødreparet
Erik og William Rolland på henholdsvis gitar og bass. Førstnevnte omtalt av albumets produsent Amund Maarud som “det største gitartalentet jeg har møtt”. Konstellasjonen frontes av bandets hovedlåtskriver Emil Nordtveit,
som ellers tar seg av vokal og rytmegitar.
Mighty Magnolias grunnuttrykk er meislet i klassisk amerikansk country, men inspirasjon hentes også fra sekstitallets Merseyside-rock. Krydret med et streif av norske folketoner samt et og annet Marc Bolan-riff, blir det hele en helt unik miks som gjør Mighty Magnolias til noe ganske eget på den norske musikkscenen. Eller “nordicana-scenen”, om du vil.
Bandets flerstemte, balanserte vokal med Ine og Emil er det heller ikke mange av samtidens utøvere som helt er i stand til å tangere. Eller som Øyvind Rønning i Dagbladet konkluderer: “Bandet mestrer sjangerblandingen til fulle, og står ikke tilbake for noe av det som kommer fra denne rotekte musikkens hjemland”. “Her er flere Emmylou og Gram øyeblikk – alle låter som ikke vil ha mange konkurrenter når årets beste countrylåter skal kåres”.
Etter lang og møysommelig spilling, flikking og ratting i Amund og Henrik Maaruds retroinspirerte Snaxville Studios, kunne Mighty Magnolias rett før sommeren endelig slippe sin albumdebut, “Somewhere North Of Nowhere”.
En debut som har fått presse både her hjemme og internasjonalt til å finne
frem de helt store superlativene. Allerede et par måneder etter albumslipp
var første utenlandske festivaljobb gjennomført.
Mighty Magnolias består av fem unge og begavede vestlendinger, hvorav to
har fortid i Spellemannvinnerne (ORBO &) The Longshots, søskenparet Ine (vokal, perkusjon) og Stian Tumyr (trommer). Ellers finner vi brødreparet
Erik og William Rolland på henholdsvis gitar og bass. Førstnevnte omtalt av albumets produsent Amund Maarud som “det største gitartalentet jeg har møtt”. Konstellasjonen frontes av bandets hovedlåtskriver Emil Nordtveit,
som ellers tar seg av vokal og rytmegitar.
Mighty Magnolias grunnuttrykk er meislet i klassisk amerikansk country, men inspirasjon hentes også fra sekstitallets Merseyside-rock. Krydret med et streif av norske folketoner samt et og annet Marc Bolan-riff, blir det hele en helt unik miks som gjør Mighty Magnolias til noe ganske eget på den norske musikkscenen. Eller “nordicana-scenen”, om du vil.
Bandets flerstemte, balanserte vokal med Ine og Emil er det heller ikke mange av samtidens utøvere som helt er i stand til å tangere. Eller som Øyvind Rønning i Dagbladet konkluderer: “Bandet mestrer sjangerblandingen til fulle, og står ikke tilbake for noe av det som kommer fra denne rotekte musikkens hjemland”. “Her er flere Emmylou og Gram øyeblikk – alle låter som ikke vil ha mange konkurrenter når årets beste countrylåter skal kåres”.

JT LAURITSEN & THE BUCKSHOT HUNTERS
JT Lauritsen & The Buckshot Hunters er et av landets mest renommerte og hardtarbeidende band og kan se tilbake på 20
år som plateartister. De spiller en herlig blanding av blues, rock’n’roll og soul krydret med en dash zydeco og tex-mex.
Kvintetten har turnert over hele Skandinavia og til så fjerne
steder som Svalbard og Australia, og blitt like godt mottatt overalt. Debutplaten “Buckshot Hunters” ble sluppet høsten
1995, og nå har bandet syv utgivelser bak seg. Det siste albumet, “Play By The Rules”, kom ut sommeren 2013 og fikk mange
fine anmeldelser.
2014 ble et merke år da Jan Tore mottok den prestisjetunge bluesprisen på Notodden Bluesfestival. Dette har gitt bandet ekstra oppmerksomhet, og i mars 2015 dro JT og hans jegere av med 3. plass under European Blues Challenge i Brüssel, hvor de representerte Norsk Blues Union.
Jan Tore Lauritsen, vokal/trekkspill/munnspill
Arnfinn Tørrisen, gitar
Ian Fredrick Johannessen, gitar
Atle Rakvåg, bass
Jon Grimsby, trommer
JT Lauritsen & The Buckshot Hunters er et av landets mest renommerte og hardtarbeidende band og kan se tilbake på 20
år som plateartister. De spiller en herlig blanding av blues, rock’n’roll og soul krydret med en dash zydeco og tex-mex.
Kvintetten har turnert over hele Skandinavia og til så fjerne
steder som Svalbard og Australia, og blitt like godt mottatt overalt. Debutplaten “Buckshot Hunters” ble sluppet høsten
1995, og nå har bandet syv utgivelser bak seg. Det siste albumet, “Play By The Rules”, kom ut sommeren 2013 og fikk mange
fine anmeldelser.
2014 ble et merke år da Jan Tore mottok den prestisjetunge bluesprisen på Notodden Bluesfestival. Dette har gitt bandet ekstra oppmerksomhet, og i mars 2015 dro JT og hans jegere av med 3. plass under European Blues Challenge i Brüssel, hvor de representerte Norsk Blues Union.
Jan Tore Lauritsen, vokal/trekkspill/munnspill
Arnfinn Tørrisen, gitar
Ian Fredrick Johannessen, gitar
Atle Rakvåg, bass
Jon Grimsby, trommer