Lørdag 2. januar kl 16:00
Nyttårskonsert med Løs Jakke
cc: 150,-/200,-
Den første ettermiddagsbluesen i 2016 blir et samarbeidsprosjekt mellom Løs Jakke og Buckleys. OBK sitt tradisjonsrike loddsalg vil bli forsøkt kopiert under første pause, og inntektene vil i sin helhet tilfalle klodens beste.
Løs Jakke består av erfarne musikere som deler en sann kjærlighet til eldre og nyere blues med trøkk og sjel som en fellesnevner. Musikken kjennetegnes av en kombinasjon av gode melodier, solide rytmer og røffe vokale prestasjoner.
Bandet blander blues, bluesrock og rhythm & blues og presenterer musikken med stram utførelse, spilleglede og smittende humør. Repertoaret hentes fra artister som John Mayall, Fleetwood Mac, Boz Scaggs, The Rolling Stones, Chuck Berry, Paul Butterfield, Spencer Davis, Canned Heat, The Fabulous Thunderbirds, JJ Cale, Robert Johnson, Howlin’ Wolf og Elmore James.
Løs Jakke er et band i konstant utvikling og leverer sin egen resept på hvordan saker skal pakkes inn og videreformidles – dette svinger godt!
Morty Christiansen, gitar/vokal
Åge Nilsen, gitar/vokal/munnspill
Alex Johnsen, tangenter/vokal
Øivind Vilbo, bass
Tore Wildhauer, trommer
Løs Jakke består av erfarne musikere som deler en sann kjærlighet til eldre og nyere blues med trøkk og sjel som en fellesnevner. Musikken kjennetegnes av en kombinasjon av gode melodier, solide rytmer og røffe vokale prestasjoner.
Bandet blander blues, bluesrock og rhythm & blues og presenterer musikken med stram utførelse, spilleglede og smittende humør. Repertoaret hentes fra artister som John Mayall, Fleetwood Mac, Boz Scaggs, The Rolling Stones, Chuck Berry, Paul Butterfield, Spencer Davis, Canned Heat, The Fabulous Thunderbirds, JJ Cale, Robert Johnson, Howlin’ Wolf og Elmore James.
Løs Jakke er et band i konstant utvikling og leverer sin egen resept på hvordan saker skal pakkes inn og videreformidles – dette svinger godt!
Morty Christiansen, gitar/vokal
Åge Nilsen, gitar/vokal/munnspill
Alex Johnsen, tangenter/vokal
Øivind Vilbo, bass
Tore Wildhauer, trommer
Lørdag 2. januar kl 22:00
Bendik Bergestig
cc: 100,-
For tredje år på rad spiller Bendik Bergestig inn det nye året på januars første lørdag. Igjen vil det leveres energisk og eksperimentell “world-blues” av ypperste kvalitet. Bendik og bandet liker å boltre seg i bluesskalaens faresone med deres egen miks av jazz, orientalsk og blues. Repertoaret inneholder halvt om halvt med egne komposisjoner og nytolkninger av gamle klassikere.
Bendik Bergestig har tross sin unge alder lenge vært en markant skikkelse i hovedstadens livemiljø. Både med og uten sitt faste band The Holy Spirits, har han hatt opptredener på mange av byens tradisjonelle bluesscener, samt John Dee, Rockefeller og Sentrum Scene. Allerede som 17-åring ble han kåret til beste gitarist i Union Blues Cup på Notodden Blues Festival i 2010. I tillegg til egne sideprosjekter, har han de siste par årene også spilt i bandet til ulike artister, blant annet Marte Røyeng og King Milo.
Gitarstilen hans er inspirert av mestere som B.B. King, Stevie Ray Vaughan, Jeff Beck, Roy Buchanan, og ikke minst vår egen Vidar Busk. 23-åringen har likevel utviklet sin egen signatur og fremstår i dag som en av Norges mest innovative gitarkunstnere. Med finurlige krumspring, nærmest umulige bends og rike melodilinjer, spenner han over hele registeret fra det blå og sarte til det kompromissløs aggressive.
Har du savnet en fornyer av den norske gitarbluesen er det på scenen med Bendik det skjer – i et futuristisk møte mellom gamle deltabluesriff og 60-talls psykedelika.
Bendik Bergestig, gitar
Sander Eriksen Nordahl, bass
Japee Jacob Ustvedt Ihasee, saksofon
Knærten Simonsen, trommer
Bendik Bergestig har tross sin unge alder lenge vært en markant skikkelse i hovedstadens livemiljø. Både med og uten sitt faste band The Holy Spirits, har han hatt opptredener på mange av byens tradisjonelle bluesscener, samt John Dee, Rockefeller og Sentrum Scene. Allerede som 17-åring ble han kåret til beste gitarist i Union Blues Cup på Notodden Blues Festival i 2010. I tillegg til egne sideprosjekter, har han de siste par årene også spilt i bandet til ulike artister, blant annet Marte Røyeng og King Milo.
Gitarstilen hans er inspirert av mestere som B.B. King, Stevie Ray Vaughan, Jeff Beck, Roy Buchanan, og ikke minst vår egen Vidar Busk. 23-åringen har likevel utviklet sin egen signatur og fremstår i dag som en av Norges mest innovative gitarkunstnere. Med finurlige krumspring, nærmest umulige bends og rike melodilinjer, spenner han over hele registeret fra det blå og sarte til det kompromissløs aggressive.
Har du savnet en fornyer av den norske gitarbluesen er det på scenen med Bendik det skjer – i et futuristisk møte mellom gamle deltabluesriff og 60-talls psykedelika.
Bendik Bergestig, gitar
Sander Eriksen Nordahl, bass
Japee Jacob Ustvedt Ihasee, saksofon
Knærten Simonsen, trommer
Fredag 8. januar kl 22:00
Casino Steel
cc: 250,-
Når han ikke er ute i verden med The Boys, benytter countryrock- og punklegenden, Casino Steel, anledningen til å gjøre noen utvalgte jobber i Norge igjen. Her blir det servert rock’n’roll, country og noe som ligger midt i mellom – forvent låter fra soloalbum, Holton-Steel, Claudia-Big Hand-Casino, The Boys osv. Slagerne “Ruby”, “Little Rebel”, “Brickfield Nights” og “Will The Circle Be Unbroken” er bare noen få av låtene han har gjort suksess med.
Casino er for tiden aktuell med boka “Balladen om Gary Holton og Casino Steel”. Den ble lansert tidligere i høst og er skrevet av forfatteren Tom H. Kristensen.
Backingbandet består av de kritikerroste sørstatsrockerne i Nilsen's Southern Harmony.
Velkommen til en sjelden konsert dere – vi gleder oss veldig!
Casino Steel, vokal
Lasse Hafreager, tangenter/vokal (Hellbillies, Sambandet)
Bjørn Nilsen, gitar/vokal (Big Hand)
Tore Kneppen, bass (Blackbirds, Hard Luck Street)
Thorstein Elvestad, trommer (Suicide Bombers)
Casino er for tiden aktuell med boka “Balladen om Gary Holton og Casino Steel”. Den ble lansert tidligere i høst og er skrevet av forfatteren Tom H. Kristensen.
Backingbandet består av de kritikerroste sørstatsrockerne i Nilsen's Southern Harmony.
Velkommen til en sjelden konsert dere – vi gleder oss veldig!
Casino Steel, vokal
Lasse Hafreager, tangenter/vokal (Hellbillies, Sambandet)
Bjørn Nilsen, gitar/vokal (Big Hand)
Tore Kneppen, bass (Blackbirds, Hard Luck Street)
Thorstein Elvestad, trommer (Suicide Bombers)
Lørdag 9. januar kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Sears Crossing
cc: 150,-/200,-
Sears Crossing er et rockeband med utspring i Finnskogtraktene rundt Elverum og Flisa. Samtlige bandmedlemmer er drevne veteraner med lang erfaring i det norske blues-, rock- og rootsmiljøet.
Sears Crossing oppsto i 2010 da Roar Wagenius samlet noen gode venner med en felles forkjærlighet for engelsk rhythm & blues og pubrock à la Dave Edmunds, Rockpile, og Dr. Feelgood. Kjemien stemte umiddelbart, og publikumsresponsen har vært upåklagelig. I januar 2012 gikk de i studio og spilte inn sin første CD “Allows Full Play”. Albumet er påvirket av engelsk og amerikansk rootsmusikk – “røft og tøft” var overskriften til albumets første avisanmeldelse.
Nå er neste CD, “Get Searsed”, klar for salg og nedlasting. Albumet inneholder seks egenkomponerte låter i et rocka blått landskap.
Andreas Holø, sang/gitar
Arnfinn Tørrisen, gitar
Roar Espen Wagenius, sang/bassgitar
Rune Mykleby, sang/trommer
Sears Crossing oppsto i 2010 da Roar Wagenius samlet noen gode venner med en felles forkjærlighet for engelsk rhythm & blues og pubrock à la Dave Edmunds, Rockpile, og Dr. Feelgood. Kjemien stemte umiddelbart, og publikumsresponsen har vært upåklagelig. I januar 2012 gikk de i studio og spilte inn sin første CD “Allows Full Play”. Albumet er påvirket av engelsk og amerikansk rootsmusikk – “røft og tøft” var overskriften til albumets første avisanmeldelse.
Nå er neste CD, “Get Searsed”, klar for salg og nedlasting. Albumet inneholder seks egenkomponerte låter i et rocka blått landskap.
Andreas Holø, sang/gitar
Arnfinn Tørrisen, gitar
Roar Espen Wagenius, sang/bassgitar
Rune Mykleby, sang/trommer
Lørdag 9. januar kl 22:00
Kurt Ove Mæland
cc: 200,-
Kurt Ove Mæland fra Bergen spiller egenkomponert visepop som henter elementer både fra rock og jazz. Gjennom underfundige tekster og anekdoter framført på bergensk, deler han sine skråblikk på livet med publikum.
Kurt Ove Mæland kom med debutplaten “Takk” i 2014, men er en erfaren musiker som har komponert og opptrådt med band, kor og alene i en årrekke. Han er født blind, men har ikke latt det hindre livsutfoldelsen. “Takk” er en bittersøt tittel på en plate, og tekstene gjenspeiler både livets gode og mindre gode sider. “Hadde man ikke opplevd noen nedturer eller dårlige dager, er det vanskelig å kjenne på den store lykkefølelsen”, sier Mæland.
Sammen med bandet er han i gang med innspilling av en ny plate som slippes i 2016.
Kurt Ove Mæland, kassegitar
Dag Roness, gitar
Eirik Børsheim, tangenter
Hildegunn Pernille Mellingen, vokal
Einar Kaslegard, bass
Marius Mathisen, trommer
Kurt Ove Mæland kom med debutplaten “Takk” i 2014, men er en erfaren musiker som har komponert og opptrådt med band, kor og alene i en årrekke. Han er født blind, men har ikke latt det hindre livsutfoldelsen. “Takk” er en bittersøt tittel på en plate, og tekstene gjenspeiler både livets gode og mindre gode sider. “Hadde man ikke opplevd noen nedturer eller dårlige dager, er det vanskelig å kjenne på den store lykkefølelsen”, sier Mæland.
Sammen med bandet er han i gang med innspilling av en ny plate som slippes i 2016.
Kurt Ove Mæland, kassegitar
Dag Roness, gitar
Eirik Børsheim, tangenter
Hildegunn Pernille Mellingen, vokal
Einar Kaslegard, bass
Marius Mathisen, trommer
Tirsdag 12. januar kl 21:00
Rampelys presenterer: It Might Get Load
Fri entré
IT MIGHT GET LOUD er et band bestående av fire musikere i alderen 19-21 år. Kvartetten har base i Oslo-området, men medlemmene kommer opprinnelig fra Kirkenes, Trondheim og Lillestrøm.
It Might Get Loud er inspirert av 70-talls rock og blues. Dette har resultert i en sjangerblanding som kjennes igjen fra band som Led Zeppelin, Deep Purple, Rival Sons og Jack White, samtidig som man også kan høre elementer fra blant andre Dream Theater, Tool og Queens of The Stone Age.
Til tross for ung alder har musikerne vært lidenskapelig opptatt av sine instrumenter og jobbet med andre prosjekter hver for seg i mange år. Bandet er nå klart for studioinnspilling og konserter i Oslonærområdet.
Terje Øvergaard Dahlberg, vokal/gitar
Håkon Tansem, gitar
Arvid Lyngstad, bass
Didrik Wollmann, trommer
It Might Get Loud er inspirert av 70-talls rock og blues. Dette har resultert i en sjangerblanding som kjennes igjen fra band som Led Zeppelin, Deep Purple, Rival Sons og Jack White, samtidig som man også kan høre elementer fra blant andre Dream Theater, Tool og Queens of The Stone Age.
Til tross for ung alder har musikerne vært lidenskapelig opptatt av sine instrumenter og jobbet med andre prosjekter hver for seg i mange år. Bandet er nå klart for studioinnspilling og konserter i Oslonærområdet.
Terje Øvergaard Dahlberg, vokal/gitar
Håkon Tansem, gitar
Arvid Lyngstad, bass
Didrik Wollmann, trommer
Én torsdagskveld i måneden står to bluegrassband på scenen her på Buckleys!
Følg med på facebooksiden “Bluegrassaften på Buckleys” for informasjon om konsertserien, samt bluegrassjam som også arrangeres jevnlig.
Denne måneden har vi gleden av å presentere:
Følg med på facebooksiden “Bluegrassaften på Buckleys” for informasjon om konsertserien, samt bluegrassjam som også arrangeres jevnlig.
Denne måneden har vi gleden av å presentere:
PARADISE MOUNTAIN BOYS
Paradise Mountain Boys spiller bluegrass på den gode gamle måten,
med alle bandmedlemmene rundt en mikrofon. Besetningen består av klassiske bluegrass-instrumenter som mandolin, dobro, banjo, gitar og kontrabass. Dette bandet har røttene godt plantet i Appalachiafjellene i USA, som regnes for det musikalske arnestedet for bluegrass.
De spiller hovedsakelig tradisjonell bluegrass og bluegrass gospel, med nydelig flerstemt sang, som seg hør og bør i bluegrass.
Jørgen Hermansen, vokal
Tore Kaspersen, banjo/vokal
Håkon Hermansen, gitar/vokal
Knut Myren, mandolin/vokal
Roar Karlsrud, dobro
Øyvind Stensbråten, bass/vokal
Paradise Mountain Boys spiller bluegrass på den gode gamle måten,
med alle bandmedlemmene rundt en mikrofon. Besetningen består av klassiske bluegrass-instrumenter som mandolin, dobro, banjo, gitar og kontrabass. Dette bandet har røttene godt plantet i Appalachiafjellene i USA, som regnes for det musikalske arnestedet for bluegrass.
De spiller hovedsakelig tradisjonell bluegrass og bluegrass gospel, med nydelig flerstemt sang, som seg hør og bør i bluegrass.
Jørgen Hermansen, vokal
Tore Kaspersen, banjo/vokal
Håkon Hermansen, gitar/vokal
Knut Myren, mandolin/vokal
Roar Karlsrud, dobro
Øyvind Stensbråten, bass/vokal
FELEBOGA STRING BAND
Feleboga String Band er den nyeste utformingen av familiebandet
Feleboga, som har spilt old-time music siden de bodde i Tennessee for
mer enn ti år siden. Feleboga har møtt og lært av en rekke av de fineste
old-time musikerne i absolutt alle generasjoner, og har siden spilt dansemusikk og sunget sanger fra Tennessee, Kentucky, North Carolina, Virginia og West Virginia.
Det er Elizabeth Gaver og Mattias Thedens (16 år) som spiller fele og
Hans-Hinrich Thedens på gitar. Stringbandet kompletteres av Alix
Cordray på bass og Paul Kirby på banjo. Utenom Mattias som er født i
Oslo, er Feleboga String Band dermed et rent immigrantband fra USA
og Tyskland!
Elizabeth Gaver, fele
Matthias Thedens, fele
Hans-Hinrich Thedens, gitar
Alix Cordray, bass
Paul Kirby, banjo
Feleboga String Band er den nyeste utformingen av familiebandet
Feleboga, som har spilt old-time music siden de bodde i Tennessee for
mer enn ti år siden. Feleboga har møtt og lært av en rekke av de fineste
old-time musikerne i absolutt alle generasjoner, og har siden spilt dansemusikk og sunget sanger fra Tennessee, Kentucky, North Carolina, Virginia og West Virginia.
Det er Elizabeth Gaver og Mattias Thedens (16 år) som spiller fele og
Hans-Hinrich Thedens på gitar. Stringbandet kompletteres av Alix
Cordray på bass og Paul Kirby på banjo. Utenom Mattias som er født i
Oslo, er Feleboga String Band dermed et rent immigrantband fra USA
og Tyskland!
Elizabeth Gaver, fele
Matthias Thedens, fele
Hans-Hinrich Thedens, gitar
Alix Cordray, bass
Paul Kirby, banjo
Fredag 15. januar kl 22:00
Plasters
cc: 150,-
Plasters er et Osloband som spiller musikk innen rock'n'roll/blues/country-sjangeren. Repertoaret består hovedsakelig av egenprodusert materiale med norske tekster. Gutta er kjent som ambulansebandet ettersom alle medlemmene ved oppstart var ambulansesjåfører. De har holdt det gående med samme besetning i mer enn 15 år, men i fjor fant de endelig steelgitaristen som alltid har vært savnet og føler nå at bandet er komplett.
Debutalbumet, "Nattevakt", kom i 2000 og ble innspilt i studioet til Martin Hagfors. Bandet tok en pause i 2002, for så å bli gjenforent noen år senere med et noe høyere ambisjonsnivå. Deres andre CD, "Plasters", ble utgitt i 2009.
Blålysgutta hadde slippkonsert for sin tredje utgivelse hos oss våren 2013. Albumet "Utopia" inneholder tolv nye komposisjoner, alle signert låtskriver Morten Haugan og produsert av Plasters i Laidback Studios i Oslo.
Debutalbumet, "Nattevakt", kom i 2000 og ble innspilt i studioet til Martin Hagfors. Bandet tok en pause i 2002, for så å bli gjenforent noen år senere med et noe høyere ambisjonsnivå. Deres andre CD, "Plasters", ble utgitt i 2009.
Blålysgutta hadde slippkonsert for sin tredje utgivelse hos oss våren 2013. Albumet "Utopia" inneholder tolv nye komposisjoner, alle signert låtskriver Morten Haugan og produsert av Plasters i Laidback Studios i Oslo.
Lørdag 16. januar kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Tito Lausteen Quartet (UBB 2016)
cc: 150,-/200,-
Bodøbandet Tito Lausteen Quartet stakk av med seieren i Union Bluescup-finalen som ble avholdt under Notodden Blues Festival i august. Dette innebærer at kvartetten i 2016 vil turnere land og strand rundt som Union Bluesband i regi av Norsk Bluesunion. De er også invitert til å spille på bl.a. Eutin Bluesfest i Tyskland.
Tito Lausteen Quartet spiller fengende moderne blues, tidvis iblandet drivende boogie woogie. Bandet spiller egenkomponerte melodiøse låter med inspirasjon fra flere sjangere og et vidt spekter av artister som The Allman Brothers Band, The Grateful Dead og Eric Clapton.
Kvartetten fremfører musikken sin med stor innlevelse og glede – de lover fengende riff, gode melodier og herlig stemning denne januarettermiddagen.
Tommy “Tito” Andreassen, gitar/vokal
Jon-Arne “Lausteen” Nilsen, bass/vokal
Morten L. Larsen, tangenter
Stig Venberg, trommer
Tito Lausteen Quartet spiller fengende moderne blues, tidvis iblandet drivende boogie woogie. Bandet spiller egenkomponerte melodiøse låter med inspirasjon fra flere sjangere og et vidt spekter av artister som The Allman Brothers Band, The Grateful Dead og Eric Clapton.
Kvartetten fremfører musikken sin med stor innlevelse og glede – de lover fengende riff, gode melodier og herlig stemning denne januarettermiddagen.
Tommy “Tito” Andreassen, gitar/vokal
Jon-Arne “Lausteen” Nilsen, bass/vokal
Morten L. Larsen, tangenter
Stig Venberg, trommer
Lørdag 16. januar kl 22:00
Christopher Paul Stelling (US)
cc: 125,-
Christopher Paul Stelling er ikke den første som går på scenen med ikke stort annet enn en gammel gitar og lyden av foten hans som tramper i gulvet. Det som skiller ham fra alle de andre er en utrolig fantasi som forteller historier du aldri har hørt maken til før.
Fantasien hans får også utspilt seg gjennom fingrene når han går fra å spille countryblues til flamenco til “claw hammer”- banjo på sin trofaste venn “Brownie” – en gammel nylonstrenggitar som har reist med han over hele kloden de siste årene. Stelling har ingen regler. Han ser ingen begrensninger. Han er en antologi av hans inspirasjonskilder, og han er den første av sitt slag.
Hans tredje album, “Labor Against Waste” kom ut i sommer til stor jubel fra Per A. Risnes Jr. i Dagens Næringsliv som omtalte Christopher Paul Stelling slik:
“Det er på tide at et bredere publikum får møte Stellings musikk. Han er fascinerende kraft. Én del enmanns gitarorkester, én del kraftfull vokalist og én del følsom poet. En slags Cornelis Vreeswijk møter Nick Drake og Father John Misty på meth-fest på en låve i Midtvesten.”
Når du ser Christopher Paul Stelling opptre, vil du oppdage hvilken unik artist han egentlig er. En scenepersonlighet som målbevisst tar deg med på sin musikalske ferd fremover, med en intensitet og drivkraft som er sjelden vare.
“Stelling is a troubadour in the truest sense. His songs find their roots in the storytelling methods of southern folk music. His meticulous finger plucking guitar playing couples well with his commanding vocal style as he weaves the two around stellar songwriting that encompasses subjects near and dear to early American folk artists.” – NBC New York
“The energy that this man is able to unleash through his songs and performances is unprecedented. The power and talent he beholds is a rare and beautiful thing.” – No Depression
“…organic, southern Gothic-meets-classic folk vibe. Everything about his performing style and songs was inspiring, refreshing, and also blissfully familiar…” – Beyond Race Magazine
Fantasien hans får også utspilt seg gjennom fingrene når han går fra å spille countryblues til flamenco til “claw hammer”- banjo på sin trofaste venn “Brownie” – en gammel nylonstrenggitar som har reist med han over hele kloden de siste årene. Stelling har ingen regler. Han ser ingen begrensninger. Han er en antologi av hans inspirasjonskilder, og han er den første av sitt slag.
Hans tredje album, “Labor Against Waste” kom ut i sommer til stor jubel fra Per A. Risnes Jr. i Dagens Næringsliv som omtalte Christopher Paul Stelling slik:
“Det er på tide at et bredere publikum får møte Stellings musikk. Han er fascinerende kraft. Én del enmanns gitarorkester, én del kraftfull vokalist og én del følsom poet. En slags Cornelis Vreeswijk møter Nick Drake og Father John Misty på meth-fest på en låve i Midtvesten.”
Når du ser Christopher Paul Stelling opptre, vil du oppdage hvilken unik artist han egentlig er. En scenepersonlighet som målbevisst tar deg med på sin musikalske ferd fremover, med en intensitet og drivkraft som er sjelden vare.
“Stelling is a troubadour in the truest sense. His songs find their roots in the storytelling methods of southern folk music. His meticulous finger plucking guitar playing couples well with his commanding vocal style as he weaves the two around stellar songwriting that encompasses subjects near and dear to early American folk artists.” – NBC New York
“The energy that this man is able to unleash through his songs and performances is unprecedented. The power and talent he beholds is a rare and beautiful thing.” – No Depression
“…organic, southern Gothic-meets-classic folk vibe. Everything about his performing style and songs was inspiring, refreshing, and also blissfully familiar…” – Beyond Race Magazine
Fredag 22. januar kl 22:00
Cold Meat Junction
cc: 150,-
Fra nedslitte, innrøykte barer og hønsenettingarmerte scener kommer Oslobandet Cold Meat Junction nå tilbake til Buckleys. Gutta har holdt på siden 2004, og ryktene vil ha det til at de er i bedre form enn noensinne. Forventningene er alltid skyhøye når dette lurvete præriebandet spiller opp til dans med tilhørende inntak av gylden leskedrikk.
Et utsøkt utvalg slagere fra de siste tre tiår serveres i respektløse arrangementer med smak av rock og country, utøylet kreativitet samt et totalt fravær av selvironi. Under cowboyhattene skjuler det seg musikanter med bakgrunn fra Solistkoret, pop-storsatsingen Mother og skoleverket. De leverer trestemt koring, middels gode gitarsoli og et scenenærvær du nok knapt har opplevd maken til.
Martin Selfors, vokal
Richard Thorsen, gitar/vokal
Sigurd Myhre, gitar
Mads Løken, bass/vokal
Sigbjørn Aschim, trommer
Et utsøkt utvalg slagere fra de siste tre tiår serveres i respektløse arrangementer med smak av rock og country, utøylet kreativitet samt et totalt fravær av selvironi. Under cowboyhattene skjuler det seg musikanter med bakgrunn fra Solistkoret, pop-storsatsingen Mother og skoleverket. De leverer trestemt koring, middels gode gitarsoli og et scenenærvær du nok knapt har opplevd maken til.
Martin Selfors, vokal
Richard Thorsen, gitar/vokal
Sigurd Myhre, gitar
Mads Løken, bass/vokal
Sigbjørn Aschim, trommer
Lørdag 23. januar kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Bryggerigangen Bluesband
cc: 150,-/200,-
Bryggerigangen Bluesband ble startet i 1978, og navnet kommer av at alle bandmedlemmene bodde i "Bryggerigangen Borettslag" i Oslo. Bandet spilte inn plata "Blått Brygg" samme år, og NRK laget et 50 minutters TV-program om dem i gården, i studio og på scenen.
Absurde verbalinnslag og komiske tekster, ofte framført på en teatralsk måte, ble etter hvert bandets varemerke, og musikken bar preg av at medlemmene har bakgrunn fra rock og blues. De ble svært populære og trakk fulle hus på intime klubber rundt omkring i hele landet. Ikke minst var de gjengangere på Prelaten i Tromsø og Trubadur i Trondheim fra slutten av 70-tallet og til godt ut på 80-tallet. De var også i en årrekke husband på legendariske Club 7 i Oslo. Bandet spilte også på en mengde av landet mest profilerte festivaler, deriblant Jazzfestivalen i Molde og Notodden Bluesfestival.
I 1999 ble LP-platen «Blått Brygg» fra 1979 lansert på CD i forbindelse med gruppas 20-års jubileum. I Blues Music Club ble platen kåret til månedens klassiker, og "Blått Brygg" ble, til tross for sin alder, landets tredje mest solgte bluesplate i 2000.
Til sammen har bandets medlemmer bidratt på mer enn 100 plateinnspillinger med artister som bl.a. Halvdan Sivertsen, Geirr Lystrup, Anne Grethe Preus, Eric Anderson og Sverre Kjeldsberg.
Bryggerigangen Bluesband består i dag av:
Tom Gjertsen, gitar/vokal
Bent Patey, gitar/vokal
Frode Larsen, bass/vokal
Olav Gustafsson, trommer
Absurde verbalinnslag og komiske tekster, ofte framført på en teatralsk måte, ble etter hvert bandets varemerke, og musikken bar preg av at medlemmene har bakgrunn fra rock og blues. De ble svært populære og trakk fulle hus på intime klubber rundt omkring i hele landet. Ikke minst var de gjengangere på Prelaten i Tromsø og Trubadur i Trondheim fra slutten av 70-tallet og til godt ut på 80-tallet. De var også i en årrekke husband på legendariske Club 7 i Oslo. Bandet spilte også på en mengde av landet mest profilerte festivaler, deriblant Jazzfestivalen i Molde og Notodden Bluesfestival.
I 1999 ble LP-platen «Blått Brygg» fra 1979 lansert på CD i forbindelse med gruppas 20-års jubileum. I Blues Music Club ble platen kåret til månedens klassiker, og "Blått Brygg" ble, til tross for sin alder, landets tredje mest solgte bluesplate i 2000.
Til sammen har bandets medlemmer bidratt på mer enn 100 plateinnspillinger med artister som bl.a. Halvdan Sivertsen, Geirr Lystrup, Anne Grethe Preus, Eric Anderson og Sverre Kjeldsberg.
Bryggerigangen Bluesband består i dag av:
Tom Gjertsen, gitar/vokal
Bent Patey, gitar/vokal
Frode Larsen, bass/vokal
Olav Gustafsson, trommer
Lørdag 23. januar kl 22:00
The Police Tribute Band
cc: 150,-
Med den dyktige musikeren og sangeren Jan Ole Kristensen i spissen, er denne lørdagskvelden viet en hyllest til The Police – “verdens tøffeste trio”, ifølge tribute-orkesteret - som stiller med den opprinnelige besetningen fra 2001.
På slutten av 70-tallet og frem til midten av 80-tallet var The Police (Sting, Andy
Summers og Stewart Copeland) et av verdens største band. De var blant de første av
New Wave-gruppene til å oppnå kommersiell suksess og skapte en helt egen sound
med deres kombinasjon av reggae, pop, punk og jazz.
Låter som “Message In A Bottle”, “Don't Stand So Close To Me” og “Every Little Thing She Does Is Magic” er en selvfølge på kveldens settliste, men det er tvilsomt om vi blir servert noe signert Sting fra etter 1983 under denne seansen – kryss fingre.
Jan Ole Kristensen, bass/vokal
Olav Lystrup Thesen, gitar/kor
Stefan Skånseng, trommer/kor
På slutten av 70-tallet og frem til midten av 80-tallet var The Police (Sting, Andy
Summers og Stewart Copeland) et av verdens største band. De var blant de første av
New Wave-gruppene til å oppnå kommersiell suksess og skapte en helt egen sound
med deres kombinasjon av reggae, pop, punk og jazz.
Låter som “Message In A Bottle”, “Don't Stand So Close To Me” og “Every Little Thing She Does Is Magic” er en selvfølge på kveldens settliste, men det er tvilsomt om vi blir servert noe signert Sting fra etter 1983 under denne seansen – kryss fingre.
Jan Ole Kristensen, bass/vokal
Olav Lystrup Thesen, gitar/kor
Stefan Skånseng, trommer/kor
Onsdag 27. januar kl 21:00
Maria & The Brymstones
cc: 100,-
Maria & The Brymstones er et sammensveiset band som leker i et poetisk tekstunivers inspirert av låtskrivere som T-Bone Burnett, Tom Waits, Bob Dylan, og Joni Mitchell. Stemmen til Maria minner gjerne om Kate Bush når hun intenst synger historiene sine, og orkesteret skaper et eksplosivt og fengende lydbilde med både blåsere og korister.
I 2012 dro Maria & The Brymstones ut på europaturne med stor suksess og solgte all musikken de hadde med i kofferten. Året etter var de så heldige å få jobbe med produsent Ørnulv Snortheim. Samarbeidet resulterte i “The Tea Party EP” som ble lansert våren 2014. Oktober 2015 ga bandet ut singelen “Machinery of Broken Dreams”, og slippfesten gikk av stabelen for et fullsatt lokale. I desember kom det nok en singel - “You Are Amazing”.
Maria & The Brymstones oppnådde å komme helt til norgesfinalen i Emergenza 2015 ved hjelp av et trofast Oslopublikum. Denne onsdagskvelden er de klare for sin aller første konsert på Buckleys!
Maria Brym, vokal
Jade Hasselgård, vokal
Julie Nilsen, vokal
Joakim Tønseth, tangenter
Ove Bernhardsen, gitar
Even Aleksander, bass
Øystein H. Bang, trommer
Geir Moe Daasvand, saksofon
Lasse Lømo Ellingsen, trompet
I 2012 dro Maria & The Brymstones ut på europaturne med stor suksess og solgte all musikken de hadde med i kofferten. Året etter var de så heldige å få jobbe med produsent Ørnulv Snortheim. Samarbeidet resulterte i “The Tea Party EP” som ble lansert våren 2014. Oktober 2015 ga bandet ut singelen “Machinery of Broken Dreams”, og slippfesten gikk av stabelen for et fullsatt lokale. I desember kom det nok en singel - “You Are Amazing”.
Maria & The Brymstones oppnådde å komme helt til norgesfinalen i Emergenza 2015 ved hjelp av et trofast Oslopublikum. Denne onsdagskvelden er de klare for sin aller første konsert på Buckleys!
Maria Brym, vokal
Jade Hasselgård, vokal
Julie Nilsen, vokal
Joakim Tønseth, tangenter
Ove Bernhardsen, gitar
Even Aleksander, bass
Øystein H. Bang, trommer
Geir Moe Daasvand, saksofon
Lasse Lømo Ellingsen, trompet
Torsdag 28. januar kl 21:00
Don Daddies
cc: 150,-
Don Daddies er et åttemannssterkt swingband satt sammen i 2003, som spiller forrykende musikk fra den gang det var lov å røyke inne og kjøleskapskompressoren var drevet av en bråkete motor i kjelleren.
Med full blåserekke og intens hattføring, tas publikum med tilbake til forbudstiden i Sambandsstatene hvor gin og whiskey fløt som elver i trange lokaler, og jungeltrommene gjorde dansegulvene utrygge.
Med full blåserekke og intens hattføring, tas publikum med tilbake til forbudstiden i Sambandsstatene hvor gin og whiskey fløt som elver i trange lokaler, og jungeltrommene gjorde dansegulvene utrygge.
Fredag 29. januar 2016 kl 22:00
The Watch (IT) spiller GENESIS “Trespass” & mer
cc: 250,- Billettservice
Lørdag 30. januar 2016 kl 22:00
The Watch (IT) spiller GENESIS “Nursery Cryme” & mer
cc: 250,- Billettservice
Italienske The Watch tar nok en gang turen fra Milano til Oslo for å glede den norske Genesis-tilhengerskaren. Og denne gangen blir det to kvelder med to helt forskjellige konserter!
Fredagskonserten vil inneholde albumet “Trespass” fra 1970 i sin helhet, og lørdagskonserten vil inneholde albumet “Nursery Cryme” fra 1971. I tillegg vil vi selvfølgelig også få servert flere klassikere fra Genesis-katalogen fra 1970-1980, samt noen overraskelser hver kveld.
The Watch har siden oppstarten for snart 20 år siden gitt ut syv album med eget materiale, og vi vil få høre en del av deres egne låter i løpet av disse to konsertene.
Norway Rock Magazine har latt seg imponere og skriver: “Plettfritt og respektfylt fremført av et dyktig band som tydligvis behandler disse låtene med andakt”. Groove er like begeistret og skriver: “Genesis har gjenoppstått med den yngre Peter Gabriel på vokal! The Watch utgjør sannsynligvis det nærmeste man kan komme en fullkommen reinkarnasjon”.
Velkommen til en episk progressiv helg på Buckleys!
Fredagskonserten vil inneholde albumet “Trespass” fra 1970 i sin helhet, og lørdagskonserten vil inneholde albumet “Nursery Cryme” fra 1971. I tillegg vil vi selvfølgelig også få servert flere klassikere fra Genesis-katalogen fra 1970-1980, samt noen overraskelser hver kveld.
The Watch har siden oppstarten for snart 20 år siden gitt ut syv album med eget materiale, og vi vil få høre en del av deres egne låter i løpet av disse to konsertene.
Norway Rock Magazine har latt seg imponere og skriver: “Plettfritt og respektfylt fremført av et dyktig band som tydligvis behandler disse låtene med andakt”. Groove er like begeistret og skriver: “Genesis har gjenoppstått med den yngre Peter Gabriel på vokal! The Watch utgjør sannsynligvis det nærmeste man kan komme en fullkommen reinkarnasjon”.
Velkommen til en episk progressiv helg på Buckleys!
Lørdag 30. januar kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Jim's Combo (SE)
cc: 150,-/200,-
Jim’s Combo er hjemmehørende i Gøteborg-traktene og består av fire av Sveriges aller fremste bluesmusikere. De er alle erfarne artister med bakgrunn fra grupper som Peps Blodsband, Mönsterås Blues Band, Sven Zetterberg, The Nightcats og The Instigators, og de har turnert med kjente navn som Carey Bell, Chuck Willis, Rusty Zinn, Louisiana Red, Eddie Taylor Jr og
Johnny Dyer.
Jim’s Combo gjorde sin første spilling sammen høsten 2008 og har etablert seg som et av de beste og mest populære svenske bluesbandene. De platedebuterte i 2010 med CDen ”Tune Up”.
Foruten en del eget materiale, består bandets repertoar hovedsakelig av Louisiana- og Chicagoblues ispedd en god porsjon deltagroove og svingende New Orleans-rytmer.
Stefan Dafgård, vokal/munnspill
Martin Abrahamsson, gitar/vokal
Mikael Fahleryd, bass
Jim Ingvarsson, trommer
Johnny Dyer.
Jim’s Combo gjorde sin første spilling sammen høsten 2008 og har etablert seg som et av de beste og mest populære svenske bluesbandene. De platedebuterte i 2010 med CDen ”Tune Up”.
Foruten en del eget materiale, består bandets repertoar hovedsakelig av Louisiana- og Chicagoblues ispedd en god porsjon deltagroove og svingende New Orleans-rytmer.
Stefan Dafgård, vokal/munnspill
Martin Abrahamsson, gitar/vokal
Mikael Fahleryd, bass
Jim Ingvarsson, trommer