Lørdag 1. april kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Sears Crossing
cc: 150,-/200,-
Sears Crossing er et rockeband med utspring i Finnskogtraktene rundt Elverum og Flisa. Samtlige medlemmer er drevne veteraner med lang erfaring i det norske blues-, rock- og rootsmiljøet.
Kall dem gjerne pubrockere og tenk deg Nine Below Zero live på The Marquee. Sears Crossing henter inspirasjon fra det beste rocken og bluesen har kunnet vise til de siste decenniene: Albert Collins på 60-tallet, Fleetwood Mac og The Allman Brothers Band på 70-tallet samt Rockpile og The Fabulous Thunderbirds på tidlig 80-tallet.
Debutalbumet, ”Allows Full Play”, fra 2012 høstet flere fine anmeldelser og inneholder ni egne låter samt en ”coverlåt” av Jan Tore Lauritsen. Neste utgivelse, “Get Searsed”, ble sluppet i 2015 og består av seks egenkomponerte sanger i et rocka blått landskap.
Andreas Holø, vokal/gitar
Arnfinn Tørrisen, gitar
Roar Espen Wagenius, bassgitar
Rune Mykleby, trommer
Kall dem gjerne pubrockere og tenk deg Nine Below Zero live på The Marquee. Sears Crossing henter inspirasjon fra det beste rocken og bluesen har kunnet vise til de siste decenniene: Albert Collins på 60-tallet, Fleetwood Mac og The Allman Brothers Band på 70-tallet samt Rockpile og The Fabulous Thunderbirds på tidlig 80-tallet.
Debutalbumet, ”Allows Full Play”, fra 2012 høstet flere fine anmeldelser og inneholder ni egne låter samt en ”coverlåt” av Jan Tore Lauritsen. Neste utgivelse, “Get Searsed”, ble sluppet i 2015 og består av seks egenkomponerte sanger i et rocka blått landskap.
Andreas Holø, vokal/gitar
Arnfinn Tørrisen, gitar
Roar Espen Wagenius, bassgitar
Rune Mykleby, trommer
Lørdag 1. april kl 22:00
Rolling Thunder - “The Very Last Waltz”
cc: 200,-/250,- Billetter
Norges beste “Bob Dylan-band” var egentlig et skrinlagt prosjekt – men de herlige folka i konstellasjonen ble like bedrøvede som oss når de hørte at Buckleys blir pælma ut av den nye gårdeieren, og bestemte seg for å gjøre to aller, aller siste konserter her på bruket. Vi har også avtalt at dersom vi klarer å finne nye lokaliteter – vil Rolling Thunder være de som åpner scenen der!!!
Det norske rockelaget Rolling Thunder spiller Dylan-låter slik det låt midt på 70-tallet, med vreng og trøkk, sjel og nerve. Grunnstammen i bandet er syv personer på vokal, trommer, bass, gitarer, lapsteel, orgel og munnspill. Ensemblet forsterkes gjerne med to helt råe kordamer, samt saksofon og fele på store jobber.
Rolling Thunder spiller ikke coverlåter i vanlig forstand, men gjør som Bob selv, og fremfører nye tolkninger av låtene på hver spillejobb. Bandet er gjennom mange fantastiske konserter blitt et av de mest populære live-begivenhetene på hovedstadens klubbscener – vi anbefaler forhåndskjøp av billetter for å sikre seg og sine.
Det norske rockelaget Rolling Thunder spiller Dylan-låter slik det låt midt på 70-tallet, med vreng og trøkk, sjel og nerve. Grunnstammen i bandet er syv personer på vokal, trommer, bass, gitarer, lapsteel, orgel og munnspill. Ensemblet forsterkes gjerne med to helt råe kordamer, samt saksofon og fele på store jobber.
Rolling Thunder spiller ikke coverlåter i vanlig forstand, men gjør som Bob selv, og fremfører nye tolkninger av låtene på hver spillejobb. Bandet er gjennom mange fantastiske konserter blitt et av de mest populære live-begivenhetene på hovedstadens klubbscener – vi anbefaler forhåndskjøp av billetter for å sikre seg og sine.
Mandag 3. april kl 21:00
Articles Found
cc: 100,-
Articles Found er et nydannet band fra Oslo og omegn som er inspirert av den mer rocka varianten av americana: roots, swamp, southern, heartland og countryrock. De byr på albumspor, B-sider og annet smågodt fra repertoarene til Tom Petty, John Fogerty/CCR, Wilco, Steve Earle, TheJayhawks, John Hiatt m.fl.
Articles Found består av:
Pål Asheim (bass) startet sin musikalske historie i Halden med Young Lords og Saturday Cowboys på 70- og 80-tallet. Han har siden spilt med bl.a. Casino Steel, Claudia Scott og bluesartisten Harald Styhr.
Håkon Øgreid (lead gitar) liker stort sett all gitarbasert musikk og spiller mye
forskjellig – fra jazz til metall og alt i mellom.
Morten Stien (gitar) var aktiv i flere band i Haldens rockemiljø på slutten av 70- og begynnelsen av -80 tallet, bl.a. som gitarist og tenorsaksofonist. Har de senere årene traktert gitarer i ulike blues- og americana-inspirerte bandprosjekt i Bærum/Oslo.
Tommy Henriksen (trommer) har spilt i en rekke coverband i inn- og utland, inkludert puber og festivaler i England og Ungarn.
Anders Aunbu (vokal) har sin dragning mot rock’n’roll og country til tross for 25 års fartstid som vokalist i storband, deriblant flere år i Asker Storband under Jens Wendelboes ledelse.
Articles Found består av:
Pål Asheim (bass) startet sin musikalske historie i Halden med Young Lords og Saturday Cowboys på 70- og 80-tallet. Han har siden spilt med bl.a. Casino Steel, Claudia Scott og bluesartisten Harald Styhr.
Håkon Øgreid (lead gitar) liker stort sett all gitarbasert musikk og spiller mye
forskjellig – fra jazz til metall og alt i mellom.
Morten Stien (gitar) var aktiv i flere band i Haldens rockemiljø på slutten av 70- og begynnelsen av -80 tallet, bl.a. som gitarist og tenorsaksofonist. Har de senere årene traktert gitarer i ulike blues- og americana-inspirerte bandprosjekt i Bærum/Oslo.
Tommy Henriksen (trommer) har spilt i en rekke coverband i inn- og utland, inkludert puber og festivaler i England og Ungarn.
Anders Aunbu (vokal) har sin dragning mot rock’n’roll og country til tross for 25 års fartstid som vokalist i storband, deriblant flere år i Asker Storband under Jens Wendelboes ledelse.
Tirsdag 4. april kl 22:30
Dylan Bonanza
cc: 150,-
Dylan Bonanza er et band satt sammen for to konserter i anledning Sir Bobs besøk i Oslo, oktober 2015 – men er samtidig et band som ser for seg et langt liv!
Bandet spiller låter fra hele Bob Dylans karriere – også fra den tidlige, akustiske perioden. Men – de gjør det konsekvent i elektrisk utgave. Dylan Bonanza gjorde solid furore under feiringa av Bob Dylans 75-årsdag på Parkteatret i mai.
Dylan Bonanza består av musikanter som har solid erfaring – nesten fra den tida Bob Dylan begynte sin karriere!
Arild Rønsen, vokal
Lasse Hafreager, tangenter/vokal
Kjell B. Larsen, gitar
Øyvind Vilbo, bass
Vidar Øverli, trommer
Bandet spiller låter fra hele Bob Dylans karriere – også fra den tidlige, akustiske perioden. Men – de gjør det konsekvent i elektrisk utgave. Dylan Bonanza gjorde solid furore under feiringa av Bob Dylans 75-årsdag på Parkteatret i mai.
Dylan Bonanza består av musikanter som har solid erfaring – nesten fra den tida Bob Dylan begynte sin karriere!
Arild Rønsen, vokal
Lasse Hafreager, tangenter/vokal
Kjell B. Larsen, gitar
Øyvind Vilbo, bass
Vidar Øverli, trommer
Onsdag 5. april kl 21:00
Ellen Sofie Hovland & Knut Reiersrud
cc: 180,-/230,-
Vi åpner med å sitere artistene: “Ellen Sofie Hovland og Knut Reiersrud har hatt ønske om å gjenforenes på scenen i lengre tid, og er lykkelige over å kunne vende tilbake til åstedet på Buckleys. De byr på gamle viser, helt nyskrevne viser, overraskelser og scenesnakk om løst og fast. Antakelig mest løst. I alle tilfeller tilbys en pause fra harde konfliktslinjer og støyende twitring, og et par timers overgivelse til det tvilende og håpefulle livet”.
Og slik føler vi det også her på huset - det er med en genuin lykke vi ønsker tilbake de to Spellemenn! Det er nær to år siden forrige besøk, en opplevelse som fremdeles sitter igjen i kroppen.
Og slik føler vi det også her på huset - det er med en genuin lykke vi ønsker tilbake de to Spellemenn! Det er nær to år siden forrige besøk, en opplevelse som fremdeles sitter igjen i kroppen.
Ellen Sofie Hovland (f.1979) platedebuterte høsten 2012 med “Vær Her For Meg” og ble med den nominert til Spellemannpris i kategorien “Tekstforfatter”. Oppfølgeren “Skandinavisk Sjel” ble sluppet november 2014 og selv om den kom sent på banen ble hun denne gang Spellemann i “Viser”.
Hovland raljerer godmodig over folkelige, snusfornuftige ”hustavler” om å leve nå og leve sterkt, hun synger om håpløst oppskrudde forventninger til utelivets gleder og om hvor dårlige vi skandinaver er på å gi følelsene luft. Men samtidig formidler hun kjærlighetssanger så sårbare og hudløse at man nesten må ha solbriller for å tørre å lytte til dem når andre er til stede.
Ellen Sofie sier selv at hun skriver viser med intensjon om å vekke egne assosiasjoner i lytteren, og håper det kan fungere som "brukskunst" – til trøst, glede og underholdning. Visene er en hyllest til poesien i det helt alminnelige liv. Hovland liker kanskje aller best å spille konsert, hvor samspillet med publikum løfter visenes innhold og betydning inn i nye dimensjoner.
“Ellen Sofie er en av vår tids aller beste norske låtskrivere. Hun har en oppsiktsvekkende god observasjonsevne og er sterk både på tekst, melodi og framføring. Hennes særpregede stemme formidler på en helt egenartet måte de originale og sterke tekstene. Hun har en unik og betagende kombinasjon av sårbarhet og trygghet.” – kkv.no
“10 av 10 oppnåelige i NRK P1s Norsk på Norsk.”
“Å oppleve Ellen Sofie Hovland er helbredende for både hjerte, kropp og sjel. Dette er intet mindre enn en av de sterkeste og vakreste konsertopplevelsene undertegnede noensinne har hatt”
Kristian Rødvand, Rana Blad
Hovland raljerer godmodig over folkelige, snusfornuftige ”hustavler” om å leve nå og leve sterkt, hun synger om håpløst oppskrudde forventninger til utelivets gleder og om hvor dårlige vi skandinaver er på å gi følelsene luft. Men samtidig formidler hun kjærlighetssanger så sårbare og hudløse at man nesten må ha solbriller for å tørre å lytte til dem når andre er til stede.
Ellen Sofie sier selv at hun skriver viser med intensjon om å vekke egne assosiasjoner i lytteren, og håper det kan fungere som "brukskunst" – til trøst, glede og underholdning. Visene er en hyllest til poesien i det helt alminnelige liv. Hovland liker kanskje aller best å spille konsert, hvor samspillet med publikum løfter visenes innhold og betydning inn i nye dimensjoner.
“Ellen Sofie er en av vår tids aller beste norske låtskrivere. Hun har en oppsiktsvekkende god observasjonsevne og er sterk både på tekst, melodi og framføring. Hennes særpregede stemme formidler på en helt egenartet måte de originale og sterke tekstene. Hun har en unik og betagende kombinasjon av sårbarhet og trygghet.” – kkv.no
“10 av 10 oppnåelige i NRK P1s Norsk på Norsk.”
“Å oppleve Ellen Sofie Hovland er helbredende for både hjerte, kropp og sjel. Dette er intet mindre enn en av de sterkeste og vakreste konsertopplevelsene undertegnede noensinne har hatt”
Kristian Rødvand, Rana Blad
Knut Reiersrud trenger vel ingen nærmere presentasjon. I over 30 år har han spilt sine gitarer på utallige scener og begeistret publikum – bokstavelig talt – verden rundt. Hans omgang med strengeinstrumenter – både musikalsk og visuelt – er å betrakte som en totalopplevelse.
Gå ikke glipp av denne – det er stor fare for gåsehud! Og – selv om det ikke høres sånn ut – gåsehud er bra for helsa! Og føles godt!
Gå ikke glipp av denne – det er stor fare for gåsehud! Og – selv om det ikke høres sånn ut – gåsehud er bra for helsa! Og føles godt!
Torsdag 6. april kl 21:00
Jonny Fritz + Joshua Hedly (US)
cc: 200,-
Den smått eksentriske cowboy og countrysanger Jonny Fritz ankommer Norge med et nytt album i kofferten. Hans fjerde fullengder, “Sweet Creep”, anses å være blant kremen av fjorårets plateutgivelser innen sjangeren. Rolling Stone Magazine har skiva i sin topp 40-liste. Den er produsert av Jim James fra My Morning Jacket, og innspillingene har foregått i hans “studio” i Montecito Heights i Los Angeles – en by begge nylig har gjort til sin hjemmebase.
Født i Montana og oppvokst i bittelille Esmont midt i det rurale Virginia, har Jonny Fritz tilbrakt ukesvis i nærmest alle amerikanske byer og flakset kloden rundt til Australia, India, Europa og Sør-Amerika. Til tross for alle skøyeraktige og livlige eskapader, som nærmest er blitt synonymt med hans navn – ikke minst de årene han lystret pseudonymet Jonny Corndawg – er han en mester i å skrive lyriske låtperler som får frem det vakre i tilværelsens små, tilsynelatende ubetydelige øyeblikk.
Som en motvekt til den moderne countrymusikkens homogene kjedsomhet, utøver Jonny Fritz sitt virke innen en tradisjon befolket av særegne personligheter som Johnny Paycheck, David Allan Coe, Roger Miller og Billy Joe Shaver – artistlegender med integritet og orginalitet både med tanke på låtskriverkunsten og “showmanship”.
“Sweet Creep” inneholder den samme observerende lyrikken som forgjengeren “Dad Country” (2013), dog med et pust av oppstemthet og optimisme. Dette er dønn ærlig countrymusikk uten de store faktene, fremført med stort hjerte og en god porsjon vidd. Fritz synger om alt fra akutthjem for hunder (“Chihuahua Rescue”) til nedslitte moteller i Nashville (“Stadium Inn”), og om hans stadig tilbakevendende behov å være på vei til et annet sted (“I Love Leaving”).
Som reisefølge på denne turneen har Jonny Fritz rekruttert JOSHUA HEDLEY som både oppvarming og kompmusiker. Hedley går for å være en av Nashvilles skarpeste låtskrivertalenter om dagen og beskrives slik av Rolling Stone Magazine: “a nuanced, heart-tugging fiddle ace; has been the go-to sideman for Justin Townes Earle and Jonny Fritz. And his voice – he guests on the new track “Shadows” by Southern rapper Yelawolf – is just as striking, a warm, smooth baritone that’s nonetheless capable of hitting honky-tonk highs.”
Født i Montana og oppvokst i bittelille Esmont midt i det rurale Virginia, har Jonny Fritz tilbrakt ukesvis i nærmest alle amerikanske byer og flakset kloden rundt til Australia, India, Europa og Sør-Amerika. Til tross for alle skøyeraktige og livlige eskapader, som nærmest er blitt synonymt med hans navn – ikke minst de årene han lystret pseudonymet Jonny Corndawg – er han en mester i å skrive lyriske låtperler som får frem det vakre i tilværelsens små, tilsynelatende ubetydelige øyeblikk.
Som en motvekt til den moderne countrymusikkens homogene kjedsomhet, utøver Jonny Fritz sitt virke innen en tradisjon befolket av særegne personligheter som Johnny Paycheck, David Allan Coe, Roger Miller og Billy Joe Shaver – artistlegender med integritet og orginalitet både med tanke på låtskriverkunsten og “showmanship”.
“Sweet Creep” inneholder den samme observerende lyrikken som forgjengeren “Dad Country” (2013), dog med et pust av oppstemthet og optimisme. Dette er dønn ærlig countrymusikk uten de store faktene, fremført med stort hjerte og en god porsjon vidd. Fritz synger om alt fra akutthjem for hunder (“Chihuahua Rescue”) til nedslitte moteller i Nashville (“Stadium Inn”), og om hans stadig tilbakevendende behov å være på vei til et annet sted (“I Love Leaving”).
Som reisefølge på denne turneen har Jonny Fritz rekruttert JOSHUA HEDLEY som både oppvarming og kompmusiker. Hedley går for å være en av Nashvilles skarpeste låtskrivertalenter om dagen og beskrives slik av Rolling Stone Magazine: “a nuanced, heart-tugging fiddle ace; has been the go-to sideman for Justin Townes Earle and Jonny Fritz. And his voice – he guests on the new track “Shadows” by Southern rapper Yelawolf – is just as striking, a warm, smooth baritone that’s nonetheless capable of hitting honky-tonk highs.”
Fredag 7. april kl 22:00
Rolling The Stones med venner
cc: 150,-/200,-
Kai Rutherford opplevde i vinter The Rolling Stones på Cuba. Det utløste et sterkt ønske om å spille noen av disse låtene med sine favorittmusikere i Norge, derav Rolling The Stones – et band på fullt alvor.
Repertoaret hentes i hovedsak fra den kreative storhetstiden fra seint 60-tall og utover på 70-tallet og fremføres av musikere med fartstid fra Hellbillies, Åge Alexandersen & Sambandet, Big Hand, Casino Steel osv.
Forvent en rocka aften med klassikere på løpende bånd, servert av en herlig gjeng med glimt i øyet og ren omtanke for opphavsmennene.
Kai Rutherford, vokal/gitar
Bjørn Nilsen, gitar/vokal
J-ram, gitar/vokal
Tore Kneppen, bass
Finn Håkon Werner Borgi, trommer
Gjester:
Jørund Vålandsmyr (Country Heroes), vokal
Paul Erik Vercouteren (Virginia Hill), vokal
Kenneth Bjørdahl, tangenter
Repertoaret hentes i hovedsak fra den kreative storhetstiden fra seint 60-tall og utover på 70-tallet og fremføres av musikere med fartstid fra Hellbillies, Åge Alexandersen & Sambandet, Big Hand, Casino Steel osv.
Forvent en rocka aften med klassikere på løpende bånd, servert av en herlig gjeng med glimt i øyet og ren omtanke for opphavsmennene.
Kai Rutherford, vokal/gitar
Bjørn Nilsen, gitar/vokal
J-ram, gitar/vokal
Tore Kneppen, bass
Finn Håkon Werner Borgi, trommer
Gjester:
Jørund Vålandsmyr (Country Heroes), vokal
Paul Erik Vercouteren (Virginia Hill), vokal
Kenneth Bjørdahl, tangenter
Lørdag 8. april kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer:
Sweet Little Angels & Johanna Hjort (SE)
cc: 150,-/200,-
Johanna Hjort er en vokalist med røtter fra der jazz og soul møter blues. Kanskje du har sett og hørt Johanna gjøre Ella Fitzgerald på Nefertiti eller synge swing fra en hvilken som helst annen av jazzscenene i Gøteborg. Som freelance-musiker Johanna koret for artister som La Gayla Frazier og Eric Gadd. Møtet mellom Johanna Hjort og Sweet Little Angels slår gnister når jazz møter blues og det lukter Chicago South Side.
Sweet Little Angels består av rekke rutinerte svenske musikere med bakgrunn i band som Tottas Bluesband, Serve You Right To Suffer, Tehler Bluesband, M-ROCK, Hammond Hurricanes, Hills Blues Unit og Friends Of The Devil. Dette er fem karer som tar godt vare på Johanna Hjort samtidig som de også gjør sine egne nummer av blant andre Brother Jack McDuff, Jimmy Smith og Booker T & The MG’s.
Johanna Hjort, vokal
Al Tehler, gitar
Dan Helgesen, Hammond
Tobe Stensson, saksofon
Mats Boogh, bass
Gunnar Petersson, trommer
Sweet Little Angels består av rekke rutinerte svenske musikere med bakgrunn i band som Tottas Bluesband, Serve You Right To Suffer, Tehler Bluesband, M-ROCK, Hammond Hurricanes, Hills Blues Unit og Friends Of The Devil. Dette er fem karer som tar godt vare på Johanna Hjort samtidig som de også gjør sine egne nummer av blant andre Brother Jack McDuff, Jimmy Smith og Booker T & The MG’s.
Johanna Hjort, vokal
Al Tehler, gitar
Dan Helgesen, Hammond
Tobe Stensson, saksofon
Mats Boogh, bass
Gunnar Petersson, trommer
Lørdag 8. april kl 22:00
Rolling The Stones med venner
cc: 150,-/200,-
Kai Rutherford opplevde i vinter The Rolling Stones på Cuba. Det utløste et sterkt ønske om å spille noen av disse låtene med sine favorittmusikere i Norge, derav Rolling The Stones – et band på fullt alvor.
Repertoaret hentes i hovedsak fra den kreative storhetstiden fra seint 60-tall og utover på 70-tallet og fremføres av musikere med fartstid fra Hellbillies, Åge Alexandersen & Sambandet, Big Hand, Casino Steel osv.
Forvent en rocka aften med klassikere på løpende bånd, servert av en herlig gjeng med glimt i øyet og ren omtanke for opphavsmennene.
Kai Rutherford, vokal/gitar
Bjørn Nilsen, gitar/vokal
J-ram, gitar/vokal
Tore Kneppen, bass
Finn Håkon Werner Borgi, trommer
Gjester:
Tarjei Foshaug (Valentourettes, Hard Luck Street), vokal
Joakim Tinderholt, vokal/gitar
Dagfin Hjorth Hovind, gitar
Kenneth Bjørdahl, tangenter
Repertoaret hentes i hovedsak fra den kreative storhetstiden fra seint 60-tall og utover på 70-tallet og fremføres av musikere med fartstid fra Hellbillies, Åge Alexandersen & Sambandet, Big Hand, Casino Steel osv.
Forvent en rocka aften med klassikere på løpende bånd, servert av en herlig gjeng med glimt i øyet og ren omtanke for opphavsmennene.
Kai Rutherford, vokal/gitar
Bjørn Nilsen, gitar/vokal
J-ram, gitar/vokal
Tore Kneppen, bass
Finn Håkon Werner Borgi, trommer
Gjester:
Tarjei Foshaug (Valentourettes, Hard Luck Street), vokal
Joakim Tinderholt, vokal/gitar
Dagfin Hjorth Hovind, gitar
Kenneth Bjørdahl, tangenter
Lørdag 15. april kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Rivertown Ramblers
cc: 150,-/200,-
Rivertown Ramblers startet opp høsten 2014 og består av erfarne musikanter fra Oslo- og Drammensområdet.
Sjangermessig er musikken deres basert på et bluesfundament med crossover til soul, funk, jazz og rock. Repertoaret inneholder en blanding av eget låtmateriale (skrevet av Tor Arne Gjelsnes) og coverlåter, presentert med masse energi, entusiasme og spennende soloer.
Medlemmene er både yrkes- og fritidsmusikere med bakgrunn fra mange ulike band og artistsamarbeid, blant andre: Vidar Busk, CIA, Knut Nordhagen, JB & The Delta Jukes, Pateys Pipe og Blues In A Cop.
Rivertown Ramblers hadde en av sine aller første konserter på Rampelys-scenen vår i desember 2014 og har siden opptrådt på en rekke av Østlandets bluesklubber og festivaler.
Roger Wang Eriksen, vokal/munnspill
Tor Arne Gjelsnes, gitar
Arne Henrik Røed, saksofon/fløyte
Loren Fagen, bass
Shawn Fagen, trommer
Sjangermessig er musikken deres basert på et bluesfundament med crossover til soul, funk, jazz og rock. Repertoaret inneholder en blanding av eget låtmateriale (skrevet av Tor Arne Gjelsnes) og coverlåter, presentert med masse energi, entusiasme og spennende soloer.
Medlemmene er både yrkes- og fritidsmusikere med bakgrunn fra mange ulike band og artistsamarbeid, blant andre: Vidar Busk, CIA, Knut Nordhagen, JB & The Delta Jukes, Pateys Pipe og Blues In A Cop.
Rivertown Ramblers hadde en av sine aller første konserter på Rampelys-scenen vår i desember 2014 og har siden opptrådt på en rekke av Østlandets bluesklubber og festivaler.
Roger Wang Eriksen, vokal/munnspill
Tor Arne Gjelsnes, gitar
Arne Henrik Røed, saksofon/fløyte
Loren Fagen, bass
Shawn Fagen, trommer
Mandag 17. april kl 21:00
Three Bastards BluesBand + Rex Hepper
cc: 100,-
THREE BASTARDS BLUESBAND er et høyoktan bluesrockband fra Oslo. De tre medlemmene har bred erfaring fra landets punk-, rock-, blues- og rockabillymiljø i band som Murder In Vegas, Babylon Bastards, De Skadeskutte og Plasters. Fellesnevneren er kompromissløs, kjapp, energisk og rett i fleisen bluesrock. Tydelig inspirert av ZZ Top, Rory Gallagher og George Thorogood, gir bandet alltid 100 % når de kjører på med både coverlåter og egne komposisjoner.
Stian Høgestøl, gitar/vokal
Jarl Von Anshus, bass
Espen Østhaug, trommer
Med røtter i punk, ska, rockabilly og psychobilly samt en kjærlighet for 80-tallsslagere, god rock’n’ roll og klassikere fra 50- og 60-tallet, er REX HEPPER et band som er verdt å få med seg.
Pål Kværnerud, gitar/vokal
Derek Goodreid, gitar
Petter Kamhaug, ståbass
Robert Dahl, trommer
Stian Høgestøl, gitar/vokal
Jarl Von Anshus, bass
Espen Østhaug, trommer
Med røtter i punk, ska, rockabilly og psychobilly samt en kjærlighet for 80-tallsslagere, god rock’n’ roll og klassikere fra 50- og 60-tallet, er REX HEPPER et band som er verdt å få med seg.
Pål Kværnerud, gitar/vokal
Derek Goodreid, gitar
Petter Kamhaug, ståbass
Robert Dahl, trommer
Tirsdag 18. april kl 21:00
Howling Light + Oppvarming: Kiné Kaborg
cc: 100,-
Oslo-baserte Howling Light er et relativt nytt band i americana-sjangeren og ledes av den australske låtskriveren Derek Goodreid. De hadde sin debutopptreden under forsommerens Musikkfest Oslo, og dette resulterte i et tilbud om å spille på Blues Cup-konkurransen ved årets Notodden Blues Festival.
Navnet på den nye singelen er “The Love” og som tittelen antyder, er Howling Light opptatt av kjærlighet til musikken og høy trivselsfaktor – bandet lover å få fart på danseføttene og røre ved hjerte og sjel med deres originale og moderne blanding av rockabilly, country, bluegrass, blues og rock’n’roll.
Derek Goodreid, vokal/gitar
Torkel Ruud, gitar/banjo
Tor Sivert Gunnes, fiolin
Andrzej Barszczyk, bass
Phil Perry Ohlsen, trommer
Navnet på den nye singelen er “The Love” og som tittelen antyder, er Howling Light opptatt av kjærlighet til musikken og høy trivselsfaktor – bandet lover å få fart på danseføttene og røre ved hjerte og sjel med deres originale og moderne blanding av rockabilly, country, bluegrass, blues og rock’n’roll.
Derek Goodreid, vokal/gitar
Torkel Ruud, gitar/banjo
Tor Sivert Gunnes, fiolin
Andrzej Barszczyk, bass
Phil Perry Ohlsen, trommer
KINÉ KABORG er en norsk sanger, låtskriver og gitarist som er kjent for et akustisk lydbilde med røtter i norsk folkemusikk tilført en moderne vri.
Hun er inspirert av artister som Ane Brun og The Cranberries og komponerer viser om livet, kjærligheten, kvinner, papp og sand med rester av skjell.
Hun er inspirert av artister som Ane Brun og The Cranberries og komponerer viser om livet, kjærligheten, kvinner, papp og sand med rester av skjell.
Onsdag 19. april kl 21:00
Alejandro Escovedo (US) m/ Antonio Gramentieri
cc: 300,- Billetter
En av våre Texasfavoritter – sanger, låtskriver og gitarist Alejandro Escovedo – legger denne våren ut på en lengre runde i Europa. Like over påsken dreier turnéløypa nordover med Bergen, Oslo og Trondheim som utvalgte konsertstopp i Norge. Her på Buckleys er vi beæret og mektig stolte over å kunne presentere denne rootsrocklegenden for tigerstadens musikkelskere.
Med i bagasjen har Escovedo pakket det ferske albumet “Burn Something Beautiful” – den første utgivelsen på fire år og nummer 12 i rekken siden den Stephen Bruton-produserte solodebuten “Gravity” fra 1992. “Burn Something Beautiful” har fått stor oppmerksomhet og glitrende omtaler – mange mener albumet er hans beste hittil.
Alejandro Escovedo tråkket sine barnesko i San Antonio, sønn av hardtarbeidende meksikanske immigranter, og del av en stor og musikalsk begavet familie. Han fikk sin første gitar fra faren, men begynte faktisk ikke å spille instrumentet for alvor før han var 24. Som student i San Francisco midt på 70-tallet, begynte han sin musikalske karriére i The Nuns – et av byens første punkband, og som fikk oppvarmingsjobben på den aller siste Sex Pistols-konserten.
I New York få år senere dannet han det legendariske cowpunkbandet Rank and File sammen med brødrene Tony og Chip Kinman fra The Dils. Bandet flyttet til Texas i 1980 – på jakt etter en countrymusikkutdannelse i Austin blant låtskrivere som Blaze Foley, Townes Van Zandt, Guy Clark, Joe Ely og Doug Sahm. Men etter utgivelsen av deres klassiske debutskive “Sundown” i 1982, forlot Escovedo bandet og slo seg sammen med broren Javier og gitarist Jon Dee Graham for å starte rootsrockensemblet, The True Believers.
Etter 35 år i Austin med Rank and File, The True Believers og Buick MacKane samt en allsidig solokarriére, er Alejandro Escovedo en kulturinstitusjon i byen. Fra punkrock til høyoktan americana via flere oppfinnsomme prosjekter, har han modnet som artist og utviklet seg til en respektert låtskriver. Musikken lar seg ikke sette i bås – den er hans egen personlige versjon av alt han har lyttet til gjennom et liv viet rock’n’roll – all musikk laget med sjel, hjerte og oppriktighet.
Alt.country/americana-tidsskriftet No Depression utropte ham i 1998 til “Artist of the Decade”, og i 2006 ble han tildelt Americana Music Associations “Lifetime Achievement Award for Performance”. Han sier om seg selv: “I am an entertainer with a social conscience, who believes in the power of words and music to change lives and give hope to those who don’t have a voice they can call their own.”
Hvor høyt verdsatt og elsket Alejandro Escovedo er, kom tydelig til uttrykk da han i 2003 ble alvorlig syk. Rootsmiljøet samlet seg til en rekke støttekonserter i forskjellige byer – noe som kulminerte i det flotte hyllestalbumet “Por Vida: A Tribute to the Songs of Alejandro Escovedo”, hvor et drøss av venner og kollegaer bidro med sine tolkninger av låtene hans.
66-åringen har gjennomgått mange stormer i livet – og overlevd. Nye medikamenter har nå gjort ham helt frisk etter å ha slitt med Hepatitt C-sykdommen i mangfoldige år. På bryllupsreise i Mexico høsten 2014 var han og kona nær ved å miste livet under en orkan. Ekteparet bor nå i Dallas, og etter vellykket behandling for posttraumatisk stressyndrom som følge av nær døden opplevelsen, er de inn i en ny fase av livet.
På det nye albumet møter vi en mann med fornyet livsgnist og kreative impulser. “Burn Something Beautiful” er spilt inn i Portland sammen med R.E.M.-gitarist Peter Buck og indierocker Scott McCaughey (The Minus 5, The Young Fresh Fellows). Platen er en feiring av rock’n’rollens ungdommelige energi og samtidig en moden manns refleksjoner rundt kjærlighetens mysterier og livets forgjengelighet.
Med i bagasjen har Escovedo pakket det ferske albumet “Burn Something Beautiful” – den første utgivelsen på fire år og nummer 12 i rekken siden den Stephen Bruton-produserte solodebuten “Gravity” fra 1992. “Burn Something Beautiful” har fått stor oppmerksomhet og glitrende omtaler – mange mener albumet er hans beste hittil.
Alejandro Escovedo tråkket sine barnesko i San Antonio, sønn av hardtarbeidende meksikanske immigranter, og del av en stor og musikalsk begavet familie. Han fikk sin første gitar fra faren, men begynte faktisk ikke å spille instrumentet for alvor før han var 24. Som student i San Francisco midt på 70-tallet, begynte han sin musikalske karriére i The Nuns – et av byens første punkband, og som fikk oppvarmingsjobben på den aller siste Sex Pistols-konserten.
I New York få år senere dannet han det legendariske cowpunkbandet Rank and File sammen med brødrene Tony og Chip Kinman fra The Dils. Bandet flyttet til Texas i 1980 – på jakt etter en countrymusikkutdannelse i Austin blant låtskrivere som Blaze Foley, Townes Van Zandt, Guy Clark, Joe Ely og Doug Sahm. Men etter utgivelsen av deres klassiske debutskive “Sundown” i 1982, forlot Escovedo bandet og slo seg sammen med broren Javier og gitarist Jon Dee Graham for å starte rootsrockensemblet, The True Believers.
Etter 35 år i Austin med Rank and File, The True Believers og Buick MacKane samt en allsidig solokarriére, er Alejandro Escovedo en kulturinstitusjon i byen. Fra punkrock til høyoktan americana via flere oppfinnsomme prosjekter, har han modnet som artist og utviklet seg til en respektert låtskriver. Musikken lar seg ikke sette i bås – den er hans egen personlige versjon av alt han har lyttet til gjennom et liv viet rock’n’roll – all musikk laget med sjel, hjerte og oppriktighet.
Alt.country/americana-tidsskriftet No Depression utropte ham i 1998 til “Artist of the Decade”, og i 2006 ble han tildelt Americana Music Associations “Lifetime Achievement Award for Performance”. Han sier om seg selv: “I am an entertainer with a social conscience, who believes in the power of words and music to change lives and give hope to those who don’t have a voice they can call their own.”
Hvor høyt verdsatt og elsket Alejandro Escovedo er, kom tydelig til uttrykk da han i 2003 ble alvorlig syk. Rootsmiljøet samlet seg til en rekke støttekonserter i forskjellige byer – noe som kulminerte i det flotte hyllestalbumet “Por Vida: A Tribute to the Songs of Alejandro Escovedo”, hvor et drøss av venner og kollegaer bidro med sine tolkninger av låtene hans.
66-åringen har gjennomgått mange stormer i livet – og overlevd. Nye medikamenter har nå gjort ham helt frisk etter å ha slitt med Hepatitt C-sykdommen i mangfoldige år. På bryllupsreise i Mexico høsten 2014 var han og kona nær ved å miste livet under en orkan. Ekteparet bor nå i Dallas, og etter vellykket behandling for posttraumatisk stressyndrom som følge av nær døden opplevelsen, er de inn i en ny fase av livet.
På det nye albumet møter vi en mann med fornyet livsgnist og kreative impulser. “Burn Something Beautiful” er spilt inn i Portland sammen med R.E.M.-gitarist Peter Buck og indierocker Scott McCaughey (The Minus 5, The Young Fresh Fellows). Platen er en feiring av rock’n’rollens ungdommelige energi og samtidig en moden manns refleksjoner rundt kjærlighetens mysterier og livets forgjengelighet.
Torsdag 20. april kl 21:00
Roy Lønhøiden m/ A-11
cc: 200,-
Denne aprilkvelden bringer med seg et musikalsk sus fra Finnskogen og Texas når Roy Lønhøiden er tilbake på Buckleys.
Det er få som lager plater som Roy Lønhøiden, også internasjonalt. Så velarrangert, tilbakelent og følsomt. En praktisk talt samlet norsk presse har gitt Roy sine soloalbum glimrende kritikker. Det femte albumet til den lavmælte musikeren fra Kongsvinger kom i april 2015 og ble raskt en kritikeryndling. “Du Spør Meg Om Sannhet” bærer i seg de samme melankolsk og poetisk betraktning av hverdagsmenneskers liv som i de første platene. Tanker rundt meningen med det vi omgir oss med og fyller sjela vår med. Enkelt, gjennomtenkt og fylt av poetisk melankoli over dystre tegn i tida. Plata er innspilt i Texas, og for første gang i karrieren har Lønhøiden tatt med seg sine sanger tilbake dit hvor han først fant inspirasjon for sin musikkstil.
Roys og hans mangeårige, musikalske samarbeidspartner, Elin Moen Rusten, ga i fjor ut deres første duettalbum, “Født I En Stall” – en stemningsfull og kritikerrost juleplate satt sammen av egenskrevne sanger på norsk, gjendiktninger fra amerikansk og svensk fortellertradisjon, samt et par tradisjonelle julesanger.
Roy Lønhøiden trollbinder publikum med sine låter og historie – i skjæringspunktet mellom norske skillingsviser og amerikansk country/folk og blues har han funnet sitt eget uttrykk, solid forankret i en låtskrivertradisjon befolket av Hank Williams og Townes Van Zandt, Alf Prøysen og Stein Ove Berg.
Velkommen innom til en intim og stemningsfull aften sammen med Roy Lønhøiden og det eminente honky-tonk laget, A-11!
Roy Lønhøiden, vokal/gitar
Tore Blestrud, pedalsteel/dobro
Daniel Vidarson Gullien, gitar
Ivar Brynildsen, bass
Bjørn Haglund, trommer
Det er få som lager plater som Roy Lønhøiden, også internasjonalt. Så velarrangert, tilbakelent og følsomt. En praktisk talt samlet norsk presse har gitt Roy sine soloalbum glimrende kritikker. Det femte albumet til den lavmælte musikeren fra Kongsvinger kom i april 2015 og ble raskt en kritikeryndling. “Du Spør Meg Om Sannhet” bærer i seg de samme melankolsk og poetisk betraktning av hverdagsmenneskers liv som i de første platene. Tanker rundt meningen med det vi omgir oss med og fyller sjela vår med. Enkelt, gjennomtenkt og fylt av poetisk melankoli over dystre tegn i tida. Plata er innspilt i Texas, og for første gang i karrieren har Lønhøiden tatt med seg sine sanger tilbake dit hvor han først fant inspirasjon for sin musikkstil.
Roys og hans mangeårige, musikalske samarbeidspartner, Elin Moen Rusten, ga i fjor ut deres første duettalbum, “Født I En Stall” – en stemningsfull og kritikerrost juleplate satt sammen av egenskrevne sanger på norsk, gjendiktninger fra amerikansk og svensk fortellertradisjon, samt et par tradisjonelle julesanger.
Roy Lønhøiden trollbinder publikum med sine låter og historie – i skjæringspunktet mellom norske skillingsviser og amerikansk country/folk og blues har han funnet sitt eget uttrykk, solid forankret i en låtskrivertradisjon befolket av Hank Williams og Townes Van Zandt, Alf Prøysen og Stein Ove Berg.
Velkommen innom til en intim og stemningsfull aften sammen med Roy Lønhøiden og det eminente honky-tonk laget, A-11!
Roy Lønhøiden, vokal/gitar
Tore Blestrud, pedalsteel/dobro
Daniel Vidarson Gullien, gitar
Ivar Brynildsen, bass
Bjørn Haglund, trommer
Fredag 21. april kl 22:00
Hot Club de Norvège
cc: 220,-
Hot Club de Norvège er et av Norges hotteste liveband og er berømte for sin smittende spilleglede og virtuose strengemusikk. De er kjent for de fleste fra radio og TV og har vært kontinuerlig på veien siden 70-tallet. De regnes internasjonalt blant de fremste i sin stilart.
Med utgangspunkt i musikken til den legendariske sigøynergitaristen Django Reinhardt, har de i dag kommet frem til sitt eget uttrykk og en unik sound. De turnerer over hele kloden og har samarbeidet med alle de store innen genren - fra Stéphane Grappelli til Jimmy Rosenberg, foruten artister som Vertavokvartetten, Nigel Kennedy, Andreas Öberg og Ulf Wakenius.
Bandet ble dannet i 1979 og har gitt ut mer enn 25 kritikerroste plater. Allerede året etter oppstarten etablerte de Djangofestivalen i Norge og et par år senere Hot Club Records. De var pådrivere da Djangomusikken fikk sin internasjonale oppblomstring på 90-tallet og regnes nå blant Djangomusikkens originale pionerer. De har også blitt nominert og tildelt en rekke priser opp igjennom årene - og er i vårt syn en (inter)nasjonalskatt å regne!
Hot Club de Norvège live er en helt egen stemning, og repertoaret spenner fra utadvendt swing til inderlige ballader og en og annen sang. Stilistisk faller de mellom alle stoler, og det er kanskje noe av hemmeligheten bak Hot Clubs suksess?
Jon Larsen, gitar
Finn Hauge, fiolin/munnspill
Stian Vågen Nilsen, gitar
Svein Aarbostad, bass
Med utgangspunkt i musikken til den legendariske sigøynergitaristen Django Reinhardt, har de i dag kommet frem til sitt eget uttrykk og en unik sound. De turnerer over hele kloden og har samarbeidet med alle de store innen genren - fra Stéphane Grappelli til Jimmy Rosenberg, foruten artister som Vertavokvartetten, Nigel Kennedy, Andreas Öberg og Ulf Wakenius.
Bandet ble dannet i 1979 og har gitt ut mer enn 25 kritikerroste plater. Allerede året etter oppstarten etablerte de Djangofestivalen i Norge og et par år senere Hot Club Records. De var pådrivere da Djangomusikken fikk sin internasjonale oppblomstring på 90-tallet og regnes nå blant Djangomusikkens originale pionerer. De har også blitt nominert og tildelt en rekke priser opp igjennom årene - og er i vårt syn en (inter)nasjonalskatt å regne!
Hot Club de Norvège live er en helt egen stemning, og repertoaret spenner fra utadvendt swing til inderlige ballader og en og annen sang. Stilistisk faller de mellom alle stoler, og det er kanskje noe av hemmeligheten bak Hot Clubs suksess?
Jon Larsen, gitar
Finn Hauge, fiolin/munnspill
Stian Vågen Nilsen, gitar
Svein Aarbostad, bass
Lørdag 22. april kl 16:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Nikki Hill (US) m/ Laura Chavez
cc: 250,-/300,- Billetter
New Orleans-baserte Nikki Hill er influert av rhythm & blues- og soullegender som LaVern Baker, Etta James Ruth Brown, Otis Redding og Solomon Burke – men kan likevel ikke stemples som en ren retro-artist. Hennes tøffe stil låter moderne, selv om den er solid forankret i 50- og 60-tallets svarte R&B og rock’n’roll. I kjølvannet av suksessen til lignende artister som Amy Winehouse og Imelda May, er Nikki nå i ferd med å stake ut sin egen sti mot stjernestatus.
Som mange andre som har tråkket sine barnesko i de amerikanske sørstatene, ble grunnmuren for hennes musikkinteresse lagt i kirken. Født og oppvokst i Durham i North Carolina, begynte hun å synge i gospelkoret syv år gammel. Etter hvert ble tenåringsjenta stadig mer opptatt av rock’n’roll, i både eldre og nyere varianter – Little Richard, Nick Curran og AC/DC oppgis blant viktige inspirasjonskilder.
Nikki Hill begynte å opptre sporadisk i 2011, da hun som nygift flyttet til St Louis med sin gitarspillende ektefelle, Matt Hill. Den selvtitulerte debut-EPen ble sluppet sommeren 2012 og inneholdt fire egenkomponerte låter. En entusiastisk “undergrunns”-menighet var vekket og turnevirksomhet på begge sider av dammen fulgte. Hennes første full-lengdeplate, “Here’s Nikki Hill”, kom i 2013, etterfulgt av “Heavy Hearts, Hard Fists” høsten 2015.
“The fast-rising, hard-charging, 20-something, North Carolina born-and-bred singer Nikki Hill has more than earned her evocative ‘Southern Fireball’ moniker. This African-American rock & roll sister trades in resolutely old-school soul and R&B, and she does so with stunning measures of heat, grace and impressively flawless vocal technique.”
– Jonny Whiteside, LA Weekly
“Channels such rhythm and blues greats as LaVern Baker, Etta James and Ruth Brown–with a little Sam Cooke and Solomon Burke thrown in for good measure. Hill is the real deal…steeped in gospel and soul, wrapped up in a punk rock DIY ethic.” – Time Out Los Angeles
“When you have a powerful Southern soul singer with a penchant for AC/DC, you know you’re going to get something badass…A talent not to be ignored. Hell, she packs so much power, she’ll never let you.” – PopMatters
Nikki Hill, vokal
Matt Hill, gitar/vokal
Laura Chavez, gitar
Ed Strohsahl, bass/vokal
Joe Meyer, trommer/vokal
Som mange andre som har tråkket sine barnesko i de amerikanske sørstatene, ble grunnmuren for hennes musikkinteresse lagt i kirken. Født og oppvokst i Durham i North Carolina, begynte hun å synge i gospelkoret syv år gammel. Etter hvert ble tenåringsjenta stadig mer opptatt av rock’n’roll, i både eldre og nyere varianter – Little Richard, Nick Curran og AC/DC oppgis blant viktige inspirasjonskilder.
Nikki Hill begynte å opptre sporadisk i 2011, da hun som nygift flyttet til St Louis med sin gitarspillende ektefelle, Matt Hill. Den selvtitulerte debut-EPen ble sluppet sommeren 2012 og inneholdt fire egenkomponerte låter. En entusiastisk “undergrunns”-menighet var vekket og turnevirksomhet på begge sider av dammen fulgte. Hennes første full-lengdeplate, “Here’s Nikki Hill”, kom i 2013, etterfulgt av “Heavy Hearts, Hard Fists” høsten 2015.
“The fast-rising, hard-charging, 20-something, North Carolina born-and-bred singer Nikki Hill has more than earned her evocative ‘Southern Fireball’ moniker. This African-American rock & roll sister trades in resolutely old-school soul and R&B, and she does so with stunning measures of heat, grace and impressively flawless vocal technique.”
– Jonny Whiteside, LA Weekly
“Channels such rhythm and blues greats as LaVern Baker, Etta James and Ruth Brown–with a little Sam Cooke and Solomon Burke thrown in for good measure. Hill is the real deal…steeped in gospel and soul, wrapped up in a punk rock DIY ethic.” – Time Out Los Angeles
“When you have a powerful Southern soul singer with a penchant for AC/DC, you know you’re going to get something badass…A talent not to be ignored. Hell, she packs so much power, she’ll never let you.” – PopMatters
Nikki Hill, vokal
Matt Hill, gitar/vokal
Laura Chavez, gitar
Ed Strohsahl, bass/vokal
Joe Meyer, trommer/vokal
Lørdag 22. april kl 22:00
Oslo Bluesklubb presenterer: R. J. Mischo m/ Elliot Sowell (US)
cc: 200,-/250,-
Los Angeles-baserte RJ Mischo (f.1960) mestrer alle stilarter på sitt munnspill, men er mest kjent for Chicagoblues og swingblues fra vestkysten. RJ Mischo anses av fans og kritikere å være i det øvre sjiktet av bluesmunnspillere.
Oppvokst i Wisconsin, begynte han å spille munnspill som tiåring, og var heltids profesjonell musiker innen han fylte 19. Karrieren som spenner over 30 år med turnering og innspillinger, startet i tvillingbyene Minneapolis & St. Paul, et område i Minnesota som har oppfostret flere fremragede musikere. RJ Mischo er nylig blitt innlemmet i Minnesota Blues Hall of Fame.
RJ Mischo har gitt ut 12 plater, hvor av “Everything I Need” (2014) er den nyeste. Han gjestespiller på over 25 andre album med bl.a. Candye Kane, Mojo Buford og Sonny Rhodes samt samleplater med James Cotton, Kim Wilson, Rick Estrin, James Harman og Mark Hummel. RJ Mischo har opptrådt i 21 land på noen av de største blues-scenene i verden.
Denne lørdagskvelden opptrer han sammen med den unge gitaristen Elliot Sowell. Opprinnelig fra Dallas, men nå bosatt i St. Louis i Missouri, er han en av de dyktigste og mest lovende blant dagens yngre generasjon av bluesgitarister. Stilen hans er ren blues med påvirkninger av Muddy Waters, Johnny “Guitar” Watson, Jimmy Vaughan og Hubert Sumlin. Det siste tiåret har Elliot Sowell turnert mye med John Németh, RJ Mischo, Brandon Santini og The 24th Street Wailers og dessuten spilt med Kim Wilson og Sugar Ray Norcia.
Oppvokst i Wisconsin, begynte han å spille munnspill som tiåring, og var heltids profesjonell musiker innen han fylte 19. Karrieren som spenner over 30 år med turnering og innspillinger, startet i tvillingbyene Minneapolis & St. Paul, et område i Minnesota som har oppfostret flere fremragede musikere. RJ Mischo er nylig blitt innlemmet i Minnesota Blues Hall of Fame.
RJ Mischo har gitt ut 12 plater, hvor av “Everything I Need” (2014) er den nyeste. Han gjestespiller på over 25 andre album med bl.a. Candye Kane, Mojo Buford og Sonny Rhodes samt samleplater med James Cotton, Kim Wilson, Rick Estrin, James Harman og Mark Hummel. RJ Mischo har opptrådt i 21 land på noen av de største blues-scenene i verden.
Denne lørdagskvelden opptrer han sammen med den unge gitaristen Elliot Sowell. Opprinnelig fra Dallas, men nå bosatt i St. Louis i Missouri, er han en av de dyktigste og mest lovende blant dagens yngre generasjon av bluesgitarister. Stilen hans er ren blues med påvirkninger av Muddy Waters, Johnny “Guitar” Watson, Jimmy Vaughan og Hubert Sumlin. Det siste tiåret har Elliot Sowell turnert mye med John Németh, RJ Mischo, Brandon Santini og The 24th Street Wailers og dessuten spilt med Kim Wilson og Sugar Ray Norcia.
Mandag 24. april kl 21:00
Lars Nilsen & Die Neuen Hände Hoch
cc: 200,-
Lars Nilsen er han duden som lager jazz og filosofiprogrammet Studio Sokrates i NRK P2. Lars er kjent for munter og uhøytidelig formidling av filosofi, skjønt få er kjent med at han også har et svakt hjerte for klassisk country & western.
Sammen med Harald Schjølberg (gitar), Arnt Rian (steelgitar og gitar), Martin Johan Eggan (bass) og Egil Rasmussen (perkusjon og trommer), tar Lars sin egen gitar med seg i kvartetten Die Neuen Hände Hoch denne mandagskvelden.
Forestillingen heter “Kjærlighetens vilkår – kammercountry og vestens filosofi” og er den gjenkjennbare kjærlighetshistorien mellom studentene Elsa Peggy og Jørgen. Lars bruker filosofiens hammer og meisel i kjærlighetens steinbrudd – og guttene støtter med velvalgte sanger. Stikkord her er blant annet jodlende bremsemenn og vestkyst-twang.
Sammen med Harald Schjølberg (gitar), Arnt Rian (steelgitar og gitar), Martin Johan Eggan (bass) og Egil Rasmussen (perkusjon og trommer), tar Lars sin egen gitar med seg i kvartetten Die Neuen Hände Hoch denne mandagskvelden.
Forestillingen heter “Kjærlighetens vilkår – kammercountry og vestens filosofi” og er den gjenkjennbare kjærlighetshistorien mellom studentene Elsa Peggy og Jørgen. Lars bruker filosofiens hammer og meisel i kjærlighetens steinbrudd – og guttene støtter med velvalgte sanger. Stikkord her er blant annet jodlende bremsemenn og vestkyst-twang.
Tirsdag 25. april kl 21:00
Major Tom & The Ground Controllers
cc: 150,-
Major Tom & The Ground Controllers er Norges eldste Bowie “tribute”-band. Denne gjengen har siden 2009 påtatt seg ansvaret med å bære videre arven etter en av verdens største rockekunstnere. Gutta velter seg i rockeklassikere som “Starman”, “Ziggy Stardust”, “Space Oddity”, “Changes”, “Let’s Dance” og “China Girl”.
Det blir garantert god stemning og høy allsangfaktor – og det er ikke nødvendig å male lyn i ansiktet for å ha det moro med dette bandet (men det skader ikke). Som bandet pleier å si: “The legacy still lives, so look out you Rock’n’Rollers!”
Tom J. Newton, vokal/12-str. gitar
Simon Sane, gitar/backingvokal
Billy Bewlay, bass/backingvokal
Foreman Jung, trommer/backingvokal
Det blir garantert god stemning og høy allsangfaktor – og det er ikke nødvendig å male lyn i ansiktet for å ha det moro med dette bandet (men det skader ikke). Som bandet pleier å si: “The legacy still lives, so look out you Rock’n’Rollers!”
Tom J. Newton, vokal/12-str. gitar
Simon Sane, gitar/backingvokal
Billy Bewlay, bass/backingvokal
Foreman Jung, trommer/backingvokal
Norsk Americana Forum presenterer månedlig kremen av våre Americana-relaterte artister. To artister – gjerne én etablert samt én ny og
lovende – spiller hvert sitt timelangt sett. Konsertene blir tatt opp, mikses og redigeres ned til 25-30 minutter pr artist, og sendes på Ordentlig Radio to-tre uker etter opptak.
Denne utgaven av Oslo Americana Sessions blir den aller siste, og vi har gleden av å presentere:
lovende – spiller hvert sitt timelangt sett. Konsertene blir tatt opp, mikses og redigeres ned til 25-30 minutter pr artist, og sendes på Ordentlig Radio to-tre uker etter opptak.
Denne utgaven av Oslo Americana Sessions blir den aller siste, og vi har gleden av å presentere:
CAMILLA “CAMMY” LARSEN
Camilla Larsen er en låtskriver fra Hell i Nord-Trøndelag. Hun har gitt ut tre
album – den nyeste, “Johnsen's Cafe”, kom ut i oktober 2016.
Camilla spiller egne sanger, men byr også på andres musikalske historier. Hun befinner seg i country/americana -landskapet, i godt selskap med artister som
Nanci Griffith, Rodney Crowell, Mary Black og Tore Andersen.
Med seg har hun The Southern Evening Band bestående av:
Georg Storhaug, gitar
Kim Eggum, fiolin
Ulf Sigurdsen, piano
Jim Johansen, bass
Torkil Solberg, trommer
Camilla Larsen er en låtskriver fra Hell i Nord-Trøndelag. Hun har gitt ut tre
album – den nyeste, “Johnsen's Cafe”, kom ut i oktober 2016.
Camilla spiller egne sanger, men byr også på andres musikalske historier. Hun befinner seg i country/americana -landskapet, i godt selskap med artister som
Nanci Griffith, Rodney Crowell, Mary Black og Tore Andersen.
Med seg har hun The Southern Evening Band bestående av:
Georg Storhaug, gitar
Kim Eggum, fiolin
Ulf Sigurdsen, piano
Jim Johansen, bass
Torkil Solberg, trommer
RITA BOLLAND
Rita Bolland er en ny norsk artist som høsten 2016 entret verdensmarkedet med singelen “Echo”. Den gikk rett inn på en 15. plass på den europeiske musikklisten HotDisc Top20 Country Charts UK og klatret helt opp til andreplassen. Rita har høstet fine tilbakemeldinger fra publikum, og låten spilles jevnlig på norske og utenlandske radiostasjoner. Singelen ble gitt ut i et samarbeid med Ottar “Big
Hand” Johansen (New Cut Music) og Tyrirot Musikk/Roam Sound Music.
Rita er nå aktuell med fullengderen “Echo” – et album som inneholder ni sanger i
en blanding av rock, country, blues og folk. Roger Børseth (Skauniversal) og
Hans Bollandsås har vært viktige bidragsytere sammen med Tyrirot Musikk/
Roam Sound Music.
Rita opptrer med bandet sitt bestående av:
Gaute Kalseth-Iversen, gitar
Michael Bratland, banjo/gitar/ mandolin
Trond Erik Krogstad, piano
Kåre Andreas Lund, bass
Kim Ulriksen, trommer
Rita Bolland er en ny norsk artist som høsten 2016 entret verdensmarkedet med singelen “Echo”. Den gikk rett inn på en 15. plass på den europeiske musikklisten HotDisc Top20 Country Charts UK og klatret helt opp til andreplassen. Rita har høstet fine tilbakemeldinger fra publikum, og låten spilles jevnlig på norske og utenlandske radiostasjoner. Singelen ble gitt ut i et samarbeid med Ottar “Big
Hand” Johansen (New Cut Music) og Tyrirot Musikk/Roam Sound Music.
Rita er nå aktuell med fullengderen “Echo” – et album som inneholder ni sanger i
en blanding av rock, country, blues og folk. Roger Børseth (Skauniversal) og
Hans Bollandsås har vært viktige bidragsytere sammen med Tyrirot Musikk/
Roam Sound Music.
Rita opptrer med bandet sitt bestående av:
Gaute Kalseth-Iversen, gitar
Michael Bratland, banjo/gitar/ mandolin
Trond Erik Krogstad, piano
Kåre Andreas Lund, bass
Kim Ulriksen, trommer
Torsdag 27. april kl 21:00
Norsk Americana Forum & Buckleys presenterer:
Bluegrassaften m/ Oslo Grass Ensemble og venner
cc: 100,-/150,-
Tidenes siste Bluegrassaften på Buckleys blir et heidundrande avslutningsshow med Oslo Grass Ensemble, et av landets beste instrumentale bluegrassband, som denne kvelden fungerer som vertskap og akkompagnement for en rekke celebre gjester. Vi får høre gjesteartister kjent fra band som Ila Auto og Onkel Tuka, samt noen overraskelser.
OSLO GRASS ENSEMBLE OG VENNER
Oslo Grass Ensemble er en moderne bluegrass-sekstett basert i Oslo.
De spiller for det meste kjapp og teknisk krevende instrumental newgrass-musikk. Siden bandet består av musikere med føttene og røttene plantet godt innafor tradisjonell bluegrass, prøver de å utvide sjangergrensene fra innsiden i stedet for å bevege seg bort fra den.
Det vanlige repertoaret deres er en blanding av egen musikk skrevet
av bandmedlemmene og noe klassisk newgrass av for eksempel Béla Fleck, Jerry Douglas, Punch Brothers og The Infamous Stringdusters.
Vi får høre smakebiter på dette, men kveldens hovedfokus blir på
låtene som gjesteartistene har med seg.
Oslo Grass Ensemble består av:
Mikael Jonassen, banjo
Meade Richter, fele
Stian Jørgen Sveen, gitar
Simen Skyer, mandolin
Paul Oddvang, dobro
Yngve Jordalen, kontrabass
Oslo Grass Ensemble er en moderne bluegrass-sekstett basert i Oslo.
De spiller for det meste kjapp og teknisk krevende instrumental newgrass-musikk. Siden bandet består av musikere med føttene og røttene plantet godt innafor tradisjonell bluegrass, prøver de å utvide sjangergrensene fra innsiden i stedet for å bevege seg bort fra den.
Det vanlige repertoaret deres er en blanding av egen musikk skrevet
av bandmedlemmene og noe klassisk newgrass av for eksempel Béla Fleck, Jerry Douglas, Punch Brothers og The Infamous Stringdusters.
Vi får høre smakebiter på dette, men kveldens hovedfokus blir på
låtene som gjesteartistene har med seg.
Oslo Grass Ensemble består av:
Mikael Jonassen, banjo
Meade Richter, fele
Stian Jørgen Sveen, gitar
Simen Skyer, mandolin
Paul Oddvang, dobro
Yngve Jordalen, kontrabass
Fredag 28. april kl 19:00
Oslo Bluesklubb presenterer: Billy T’s Goodbye Buckleys Blues
cc: 150,-/200,-
Billy T tar med seg favoritt trommis Alexander Pettersen, samt bluespurist og hedersmann Kurt Slevigen og inviterer til et siste farvel til Buckleys på vegne av Oslo Bluesklubb.
Vi kan vente oss en hel del gjesteartister og noen sterke øyeblikk denne laange kvelden – med start allerede kl 19:00.
Når de gir seg på scenen? Tja, baren MÅ stenge 03:00, mer vet vi ikke før det faktisk gjennomleves – møt opp og bli med på Festen!
Følg med på Facebook-arrangementet om oppdatering av gjester – dette blir laget opp mandag/tirsdag via Oslo Bluesklubb.
Vi kan vente oss en hel del gjesteartister og noen sterke øyeblikk denne laange kvelden – med start allerede kl 19:00.
Når de gir seg på scenen? Tja, baren MÅ stenge 03:00, mer vet vi ikke før det faktisk gjennomleves – møt opp og bli med på Festen!
Følg med på Facebook-arrangementet om oppdatering av gjester – dette blir laget opp mandag/tirsdag via Oslo Bluesklubb.
Lørdag 29. april kl 16:00
Oslo Bluesklubb & Buckleys presenterer: Prima Vista Social Club
cc: 200,-/250,-
Lørdag 29. april kl 22:00
Oslo Bluesklubb & Buckleys presenterer: Prima Vista Social Club
cc: 200/250,-
Prima Vista Social Club får den tvilsomme æren av å avslutte Buckleys sine ni år med klubbkonserter. Bandet består av seks musikere fra øverste hylle, inkl. Oslos sprekeste blåserekke. De hadde sin debut her for et par år tilbake og er etter Buckleys sin oppfatning i verdensklasse!!
Gutta spiller jump swing – en musikkform som oppsto i overgangen fra swing til rock’n’roll (sent 40-tall, tidlig 50-tall). De mest kjente utøverne var Louis Jordan og Louis Prima. I dag er Brian Setzer den mest kjente artisten innenfor denne musikkformen, i tillegg til Big Bad Voodoo Daddy. Dette er svært hardtsvingende musikk med elementer fra swingjazz, blues og rock’n’roll.
Som alltid lover de alle et forrykende og ikke minst, svært humørfylt show! Følg med på FB-arrangementet for gjesteartister som blir lagt ut etter hvert – vi må jo gjøre en innsats for å finne et stoort kvinnfolk for anledningen – for som ordtaket sier: “it ain’t over before the Fat Lady sings”.
Svein Erik Martinsen Ånestad, gitar/vokal
Erik Eilertsen, trompet
Håvard Fossum, saksofon
Kristoffer Kompen, trombone
Jens Fossum, bass
Torstein Ellingsen, trommer
Gutta spiller jump swing – en musikkform som oppsto i overgangen fra swing til rock’n’roll (sent 40-tall, tidlig 50-tall). De mest kjente utøverne var Louis Jordan og Louis Prima. I dag er Brian Setzer den mest kjente artisten innenfor denne musikkformen, i tillegg til Big Bad Voodoo Daddy. Dette er svært hardtsvingende musikk med elementer fra swingjazz, blues og rock’n’roll.
Som alltid lover de alle et forrykende og ikke minst, svært humørfylt show! Følg med på FB-arrangementet for gjesteartister som blir lagt ut etter hvert – vi må jo gjøre en innsats for å finne et stoort kvinnfolk for anledningen – for som ordtaket sier: “it ain’t over before the Fat Lady sings”.
Svein Erik Martinsen Ånestad, gitar/vokal
Erik Eilertsen, trompet
Håvard Fossum, saksofon
Kristoffer Kompen, trombone
Jens Fossum, bass
Torstein Ellingsen, trommer